فعالیت های آموزشی دانشگاه همچنان مجازی ماند

 در راستای تغییر وضعیت تهران از قرمز به نارنجی، دانشگاه علم وصنعت شرایط فعالیت در این دانشگاه را اعلام کرد و بر این اساس و با توجه به سیر نزولی موج چهارم ویروس کرونا و قرار گرفتن شهر تهران در وضعیت نارنجی، فعالیت‌های دانشگاه تا اطلاع ثانوی به صورت دورکاری و با حضور فیزیکی حداکثر ۵۰ درصد کارکنان و با رعایت ملاحظات مندرج در بندهای زیر صورت می‌پذیرد.

همچنین،‌ کلیه برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه به صورت غیرحضوری و مجازی با جدیت ادامه می‌یابد و اساتید علاوه بر برگزاری کلاس‌ها کلیه وظایف محوله آموزشی و تحقیقاتی خود به ویژه راهنمایی دانشجویان، رفع اشکال و جلسات دفاعیه را به صورت غیرحضوری انجام خواهند داد.

این دانشگاه در مورد اقدامات ضروری پشتیبانی و اجرایی اعلام کرد که این فعالیت‌ها توسط مدیران واحدها به نحوی برنامه‌ریزی می‌شود که وقفه و خللی در فعالیت‌های دانشگاه طبق وظایف محوله ایجاد نگردد و به منظور خدمات‌رسانی مناسب و تکریم ارباب رجوع در این ایام، مقرر گردیده که کلیه درخواست‌های دانشجویی از طریق ارسال ایمیل به کارشناسان مربوطه انجام پذیرد و حتی المقدور از حضور مراجعین به جز در موارد ضروری خودداری شود.

بنا بر اعلام دانشگاه علم و صنعت، در این ایام فقط ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام پروژه‌های پایانی به دانشگاه مجاز خواهد بود. بدین منظور مجوز تردد با ثبت درخواست حضور دانشجو در سامانه گلستان و تایید و پذیرش مسئولیت توسط استاد راهنما از لحاظ کنترل تعداد دانشجویان مستقر در محیط آزمایشگاهی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا کشور و نظارت رئیس دانشکده صادر می‌گردد.

دانشجویان متقاضی خوابگاه نیز که قبلا پذیرش نشده‌اند، می‌توانند درخواست اسکان خود را با توجه به اطلاعیه‌های معاونت دانشجویی در سامانه گلستان ثبت نمایند تا در صورت تایید و پذیرش نسبت به اسکان آنها اقدام گردد.

بر اساس اعلام مسئولان دانشگاه علم و صنعت، سلف‌های دانشجویی دانشگاه همچنان تعطیل است و امور تغذیه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فقط غذا بصورت بسته بندی در اختیار دانشجویان مستقر در خوابگاه ها قرار می‌گیرد.

همچنین کلیه جلسات و رویدادهای دانشگاه از قبیل شوراها و کمیته‌های دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و سمینارهای پژوهشی که نیاز به حضور بیش از ۲۰ نفر شرکت کننده دارد به صورت مجازی برگزار خواهند شد و همه فعالیت‌های فرهنگی _ اجتماعی و مرکز مشاوره مربوط به دانشجویان، استادان، کارکنان و خانواده‌های آنان  به صورت غیرحضوری و با استفاده از سامانه‌ها و کانال‌های مجازی متعارف معاونت فرهنگی و اجتماعی ادامه خواهد داشت.

ورود و خروج پرسنل شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و مراکز نوآوری که مشمول ممنوعیت‌های اعلامی ستاد ملی کرونا نباشند نیز، صرفا با تایید معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی امکان‌پذیر خواهد بود.

دانشگاه علم و صنعت اعلام کرده است که حضور کارکنان جهت انجام امور مربوط به سامانه‌های الکترونیکی، حفاظت فیزیکی، تاسیسات و ساختمان، فضای سبز و خدمات پشتیبانی مرتبط با دانشجویان مستقر در خوابگاه‌ها (از قبیل کارکنان ادارات امور خوابگاه، مرکز بهداشت و پرسنل خدمات خوابگاهی و …) با حداقل تعداد ممکن با تایید مدیر واحد مربوطه ضروری است.

بر اساس اعلام مقامات دانشگاه علم و صنعت، در همه مواردی که حضور افراد در دانشگاه مجاز شمرده شده است افراد ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی خواهند بود. بدیهی است در صورت تغییر وضعیت هشدار از نظر میزان فراگیری بیماری کووید ۱۹ نحوه حضور اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان در بخشنامه‌های بعدی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا