معرفی ۱۲۷ طرح برای دریافت گرنت فناوری

دکتر علی وحدت امروز در مراسم رونمایی از سلسله رویدادهای پیوند؛ معرفی استارت‌آپ‌های حوزه زیستی و مسکن که به صورت مجازی در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، با تاکید بر اینکه در سال گذشته اتفاقات خوبی از لحاظ ساختاری در حوزه تامین مالی رخ داده است، افزود: فعالیت‌هایی که در این دو سال اخیر انجام شده، با ۱۰ سال گذشته قابل مقایسه نیست و طی این چند سال اخیر پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها، هسته‌های فناور تحولات زیادی را تجربه کردند.

وی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر در کنار اکوسیستم نوآوری، اجزای تامین مالی شکل گرفته است، اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تمام کشور صندوق‌های پژوهش و فناوری را راه‌اندازی کردیم، به گونه‌ای که در حال حاضر در ۳۱ استان کشور این صندوق‌های تامین مالی راه‌اندازی شده‌اند، ضمن آنکه در کنار دانشگاه‌ها یک صندوق ایجاد شد و در حوزه‌های تخصصی ICT، نانو، نفت و زیست فناوری یک صندوق مالی ایجاد شده است. این اقدام به این معنا است که در کنار اجزای اکوسیستم نوآوری کشور، نهادهای تامین مالی چابک و غیر دولتی شکل گرفته است.

وحدت، در خصوص سرمایه صندوق‌های پژوهش و فناوری گفت: در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق‌ها اختصاص یافته که پیش از اینها، ۷۰ میلیارد تومان بوده است و طی دو سال گذشته میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد خدمات مالی به صورت مستقیم و غیر مستقیم در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با بیان اینکه ۶۰ خدمت و سرویس از سوی این صندوق به شرکت‌ها ارائه می‌شود، یادآور شد:  ما به جای اینکه منتظر باشیم که شرکت‌های دانش بنیان به سمت ما بیایند، خودمان در مرحله ابتدایی فعالیت شرکت‌ها ورود پیدا کردیم تا از سقوط آنها در دره مرگ جلوگیری شود و از شرکت‌ها برای دریافت تسهیلات دعوت می‌شود.

وحدت با بیان اینکه در حال حاضر دو سرویس جدید برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان در صندوق راه اندازی کردیم، در این باره توضیح داد: یکی از این خدمات، گرنت فناوری است که اگر شرکت‌های دانش‌بنیان بخواهند، به آنها گرنت رایگان اعطا می کنیم؛ تا کنون ۱۲۷ طرح در این خط اعلام شده است.

وحدت در خصوص آغاز به کار رویداد پیوند از امروز ادامه داد: در این مسیر باید زمینه‌سازی مناسبی برای تولید بیشتر در قالب این رویداد ایجاد شود؛ چرا که «پیوند» اتفاق مهمی است که می‌تواند هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان را به شتابدهنده‌ها ارتباط دهد تا تولید یک محصول دانش‌بنیان را داشته باشیم.

رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به وجود ۱۱۰ شتابدهنده دانش‌بنیان در کشور، اظهار کرد: این مجموعه‌ها خروجی‌های خوبی داشتند و ما نیز خدماتی به آنها ارائه می‌دهیم، علاوه بر آن ما سلسله رویدادهایی را در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کنیم تا شرکت‌ها بتوانند در این رویدادها خودشان را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند، اما تفاوت آن رویدادها با رویداد پیوند این است که هسته‌های فناور خودشان را به شتابدهنده‌ها معرفی می‌کنند و این مسیری برای تقویت آنها به شمار می‌رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا