صد درصد زوجین نابارور تمایل به فرزندآوری دارند

به گزارش سیناپرس، دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا نیز در این نشست خبری با تاکید بر ضرورت اصلاح کاهش نرخ جمعیت گفت: در حال حاضر 100 درصد زوجین نابارور تمایل به فرزند آوری دارند از اینرو مرکز درمان ناباروری ابن سینا در هفته ملی جمعیت در غالب یک بسته تشویق و حمایتی 4 خدمت رایگان "ویزیت اولیه متخصص زنان"، " ویزیت اولیه متخصص مردان" ،" آزمایش اسپرم" و " تست پاپ اسمیر" را به زوجین ارایه می دهد.  هدف این است زوجین را در ابتدای راه ترغیب کنیم به موضوع درمانی خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ناباروری ابن سینا به طور متوسط ظرفیت پذیریش روزانه 50 تا 70 زوج جدید را دارد که درمان ناباروری را برای آنها آغاز کند.  البته تعداد مراجعه کنندگان با توجه به اینکه سیکل درمان ناباروری یک تا دو ماهه،  به طور تجمیعی بیشتر از این میزان است.

صادقی تبار خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم باید ظرفیت های خودمان را به تناسب نیازی که برایمان ایجاد می شود، تنظیم کنیم. به عبارتی کاملا یک شرایط داینامیک و قابل تغییری در مرکز ابن سینا داریم. ظرفیت های شیفت بعدازظهرمان را تا جایی که امکان دارد،  افزایش داده ایم. اکنون تیم های ما آماده اند تا تاریخ های آزاد را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند.

وی درباره هزینه های درمانی نیز گفت: درمان ناباروری داری سه جز هزینه ای" تشخیص و پاراکلینیک"، " هزینه های دارویی" و "خدمات اتاق عمل" است. در حال حاضر در انواع درمان ناباروری، خدمات دارویی یک رکن مهم را برعهده دارد بیمه ها معمولا بخش عمده این داروها را حمایت می کنند. یک بخش از پاراکلینیک را نیز تحت پوشش قرار می دهند.  

صادقی تبار گفت: بخش خدمات اتاق عمل نیر شامل خدمات جنین شناسی و انتقال جنین است. این بخش بسیار حساس است و به سلامت جنین وابستگی دارد.  زیرا جنین سیستم ایمنی ندارد خیلی راحت می تواند آسیب ببیند بنابراین بسیار ابزارها و دستگاه های ظریف و گران قیمت دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا اظهار داشت: اکنون متریال کشت که جنین باید در آن رشد کند و شرایطی مانند رحم را می توانیم در آزمایشگاه فراهم کنیم.  این بخش هم هزینه های قابل توجه دارد. حدود 45 تا 50 درصد سقط ناباروری مربوط به این بخش است که خوشبختانه بیمه های نیروی مسلح این بخش را تحت پوشش قرار داده اند و امیدوارم با اجرای مصوب مجلس برای سال 1400 همه بیمه ها بتوانند این خدمت را ارایه کنند و زوجین بتوانند با تسهیلات بیشتر این خدمات را دریافت کنند.

گزارش:فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا