چرا برخی افراد با شدت بیشتری به کرونا مبتلا می شوند؟

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا در مطالعات جدید خود ژن هایی را رمزگشایی کرده اند که ممکن است باعث افزایش حساسیت و شدت ابتلا به کرونا در افراد خاص شود.
در بیشتر موارد عفونت کووید ۱۹ علائم خفیفی را ایجاد می کند که بدون نیاز به بستری در بیمارستان دوره بیماری پشت سر گذاشته شده و در این میان  فقط تعداد کمی از افراد آلوده به ویروس به شدت بیمار می شوند.به گزارش سیناپرس،  دانشمندان طی یک سال گذشته در تلاش بوده اند تا دلایلی را بیابند که چرا برخی افراد بیشتر در معرض ویروس کرونا هستند.
اعضای این تیم تحقیقاتی نتایج به دست آمده را اخیرا در کنفرانس بین المللی ATS 2021 ارائه نموده و اعلام کردند: دارا بودن برخی ویژگی های ژنتیکی در ژن ABO و همچنین ژن های دیگری مانند SLC6A20 ، ERMP1 ، FCER1G و CA11 به طور قابل توجهی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد.

لازم به توضیح است که این ژن ها از پیش برای پزشکان شناخته شده بوده و چندین مورد از این ژن ها قبلاً با بیماری های تنفسی مرتبط بوده اند. به عنوان مثال پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا اعلام کردند ژن موسوم به ERMP1 با آسم در ارتباط است  و ژن  CA11 به طور خاص خطر ابتلا به کووید ۱۹  را برای افراد دیابتی افزایش می دهد.
به باور محققان، افرادی که این گونه های ژنتیکی را دارند ، باید در هنگام بیماری همه گیر احتیاط زیادی داشته و مراقبت های پزشکی بیشتری دریافت کنند. آنها امیدوارند که این ژن ها همچنین بتوانند نشانگرهای خوبی برای اهداف بالقوه دارویی محسوب شده و با کمک کنترل آن ها امکان کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا وجود داشته باشد.
در خاتمه لازم به توضیح است که پژوهشگران  تأکید کردند که این ژن ها  و نقش آنها در ابتلا به بیماری کرونا باید بیشتر بررسی شود و تحقیقات بعدی در این رابطه ضروری به نظر می رسد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا