راه اندازی مرکز نوآوری لجستیک فناوری اطلاعات و ارتباطات

 مهندس مهدی عباسی، رئیس پارک علم و فناوری البرز در نشستی که با حضور دکترمحمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی ایران، مهندس رضا حمیدپور مدیرکل پست استان البرز و دیگر مدیران این دو مجموعه به منظور بررسی موضوع راه‌اندازی مرکز نوآوری تخصصی در حوزه پست برگزار شد، با اشاره به ضرورت ایجاد ساختارهای جدید برای ارائه خدمات مناسب به مردم و شهروندان اظهار کرد: در این زمینه راه اندازی مراکز نوآوری که با توجه به نیازهای مردم و جامعه شکل می‌گیرد، یکی از ساختارهای مورد نیاز در شرایط کنونی است و ما تلاش می کنیم از ظرفیت های موجود برای اهداف و موضوعات مشترک نهایت استفاده و بهره مندی را داشته باشم.

وی افزود: پارک علم و فناوری البرز توانمندی ها و ظرفیت های خوبی دارد، اما برای حمایت از دانش آموختگان و فناوران و حمایت از اقتصاد دانش بنیان و فناور دست همه دستگاه های علمی و اجرایی را به گرمی می‌فشارد.

دکترمحمدرضا قادری، عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن استقبال از ایده راه اندازی مرکز نوآوری لجستیک آی.سی.تی با همکاری پارک علم و فناوری البرز گفت: دیگر امکان توسعه و فعالیت پست به شکل گذشته و سنتی مقدور نیست و در این حوزه نیازمند حضور شرکت های فناور، استارت آپها و کسب و کارهای دانش پایه هستیم تا ضمن توسعه اقتصاد دانش بنیان به نیازهای کسب و کارها متناسب با شرایط جدید پاسخ دهند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد فعالیت های پست در فضای الکترونیکی و فناوری اطلاعات انجام می شود، افزود: حضور استارت آپها و کسب و کارهای نو در حوزه پست بستر بسیار مناسبی است که شرکت پست هم از این کسب و کارها حمایت می کند.

قادری به جایگاه کسب و کارهای جدید در حوزه پست اشاره کرد و گفت: پست بسیاری از کسب و کارها از جمله بخش نشر و توزیع کتاب را متحول کرده است که نمونه واقعی آن در نمایشگاه کتاب و ارسال میلیون ها جلد کتاب به سراسر کشور و یا دنیاست.

عضو هیات مدیره شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فضای بسیار خوبی برای توسعه کسب و کارهای نو در بخش پست وجود دارد، گفت: توسعه بخش های مختلف تجاری و اقتصادی اتفاق خوبی است که رخ داده و در حال حاضر ایده "روستا بازار" را برای استان ها و شهرستان های مختلف در جهت توسعه روستاها دنبال می کنیم. همچنین در حال حاضر با همه فعالیت هایی که در شرکت پست وجود دارد، فقط نیم درصد بازار را پوشش می دهد، بنابراین می توان با طرح ایجاد مرکز نوآوری لجستیک آی.سی.تی، کسب و کارها و سهم بازار و اقتصاد در این بخش را تقویت و توسعه داد.

در این نشست همچنین در زمینه برگزاری رویدادهای استارت آپی برای پذیرش و حمایت از ایده های نو نیز بحث شد تا امکان جذب ایده ها در بخش پست فراهم آید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا