بيشترين بي توجهي در عدم استفاده از ماسك مربوط کدام مشاغل است ؟

به گزارش خبرگزاری سیناپرس همدان، دکتر لیدا رفعتی اظهار کرد: وضعيت رعايت فاصله گذاری اجتماعی در پايانه مسافربري برون شهری، پليس 10 و مراكز پيشخوان و آرامستان ها مناسب نيست و 32 تا 45 درصد مراجعان به اين اماكن فاصله فيزيكي را رعايت نمی كنند.

وی ادامه داد: همچنين 63 درصد مراجعان به مطب ها، 75 درصد مراجعان به مراكز ورزشي، 76 درصد مراجعه كنندگان به سوپرماركت ها و 77 درصد مراجعه كنندگان به بيمارستان ها و مراكز جراحي اصل فاصله گذاري اجتماعي را رعايت كردند.

رفعتی خاطرنشان کرد: ميانگين رعايت بهداشت فردي در اماكن عمومي خدماتي طي يك هفته گذشته 87 درصد بوده كه كمترين رقم مربوط به پايانه مسافربري برون شهري با 71 درصد و سپس تالار هاي پذيرايي با 75 درصد و مراكز ورزشي با 77 درصد است.

وی با اشاره به ديگر نتايج حاصله از بررسي هاي انجام شده گفت: با وجود اينكه استفاده از ماسك توسط خدمات دهندگان همواره مورد تاكيد است، اما 18 درصد آن ها نسبت با اين هشدار توجهي نداشتند كه بيشترين بي توجهي در استفاده از ماسك مربوط به تالار هاي پذيرايي با 75 درصد، مراكز ورزشي با 77 درصد و نانوايي ها با 78 درصد است.

وي گفت: در يك هفته گذشته پنج هزار و 294 مورد بازرسي از مراكز خدماتي، صنايع، اماكن عمومي، مراكز تهيه و توزيع موادغذايي منتخب استان همدان انجام شده كه 737 واحد متخلف به علت بي توجهي به شيوه نامه هاي بهداشتي به مرجع قضايي معرفي و 37 واحد نيز پلمب شد.بي توجهي 21 درصد مردم به رعايت فاصله گذاري

مدير سلامت محيط و كار معاونت بهداشتي دانشگاه همچنين ميزان رعايت بهداشت و حفاظت فردي را 87 درصد و رعايت تهويه مناسب در مراكز خدماتي، صنايع، اماكن عمومي، مراكز تهيه و توزيع موادغذايي منتخب استان را 80 درصد بيان كرد.

گزارش: نفیسه پاکیزه

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا