مبارزه با کرونا به کمک بازی های ویدئویی

به گزارش سیناپرس، ملانی سوپان متخصص بیهوشی و از علاقه مندان فناوری اطلاعات و بازی های کامپیوتری که به صورت آماتور به این حوزه می پردازد، یک بازی ویدیویی را برای کمک به مبارزه با کووید ۱۹ توسعه داده است.

به کمک این بازی کامپیوتری، کارکنان شبکه بهداشت سوئیس سلاح جدیدی دارند که با آن می توانند با کرونا  مبارزه کرده و تجربه خود را افزایش دهند. این بازی که هم اکنون در بیمارستان دانشگاه ژنو استفاده می شود،  "Escape COVID-19" نام داشته و کاربران در طول بازی با مجموعه ای از شرایط خاص روبرو می شوند که کارکنان بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز مراقبت طولانی مدت روزانه در مواجه با کرونا با آن روبرو می شوند.

هدف اصلی بازی فوق الذکر این است که به کارکنان خط مقدم کمک شود تا بهترین روش ها را برای جلوگیری از دریافت یا انتقال کووید ۱۹ شناسایی کرده و به کار ببرند.

پروفسور استفان هاربارت ، رئیس بخش پیشگیری و کنترل عفونت در بیمارستان دانشگاه ژنو در این رابطه گفت: بهداشت کلاسیک بیمارستان و پیشگیری از عفونت بیمارستانی از موضوعات مورد علاقه گیمرها نیست ولی در شرایط فعلی ما می بینیم كه یك بازی همراه با سایر روشهای ارتباطی در كمك به افراد کادر درمان در تغییر رفتار موثر است. 
یکی از اهداف مهم این بازی آموزش و مراقبت پرسنل جهت پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری است. تلاش برای آموزش كاركنان كه به واسطه  ساعتهای طولانی کار در بخش های کرونایی بسیار خسته و فرسوده شده اند ، از جمله چالش های پیش روی بیمارستان ها در دوران همه گیری کرونا بود.

پرفسور هاربارت در این رابطه گفت: این موضوع بسیار مهم است که پرسنل کادر درمان در وهله نخست به ویروس آلوده نشده و در صورت آلودگی آن را به همکاران خود و سایر بیماران غیر کرونایی منتقل نکنند.

مطالعه ای که در اوایل ماه جاری میلادی در رابطه با این بازی کامپیوتری انجام شده و نتایج ان در مجله تحقیقات پزشکی پزشکی منتشر شده است، نشان می دهد که که پرسنل کادر درمان که این بازی را انجام داده اند سه  برابر بیشتر از افرادی که این آموزش ها را از طرق دیگر و به طور منظم دریافت می کنند ، تغییر رفتار داده و به روش درست عمل می کنند.
به گزارش سیناپرس، به اعتقاد رئیس بیمارستان دانشگاه ژنو، این بازی به طور موثری منجر به تغییر الگوی رفتار کادر درمان شده و به آن ها در انجام وظایفشان کمک می کند.

مترجم: زهرا همراز
منبع: euronews

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا