رژیم و مکمل های گیاهی تاثیری در کاهش وزن ندارند

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدیدی در رابطه با ارتباط چاقی، رژیم های غذایی و مکمل های گیاهی با کاهش وزن انجام شد که قرار است این هفته در کنگره اروپایی چاقی (ECO) ارائه شود. این پژوهش ها ثابت می کند که شواهد کافی برای ارتباط رژیم های غذایی و مکمل های گیاهی با کاهش وزن وجود ندارد و توجیه این محصولات را برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، سخت می کند.

مکمل های گیاهی که می تواند شامل چای سبز، لوبیای سفید ، ریشه شیرین بیان و …  باشد، بخشی از صنعت بزرگ در سراسر جهان است که تبلغات وسیعی روی آن انجام می شود. از نظر علمی این مواد درست مانند سایر محصولات رژیمی کاهش وزن و مکمل های گیاهی در مورد کاهش وزن شهرت ایمنی مشکوکی دارند.
اریکا بسل (Erica Bessell) محقق دانشگاه سیدنی و از پژوهشگران این پروژه تحقیقاتی در این رابطه گفت: «حتی اگر اکثر مکمل ها برای مصرف کوتاه مدت ایمن به نظر برسند، اما از نظر بالینی کاهش وزنی ایجاد نمی کنند.»

محققان دانشگاه سیدنی از یک مرور سیستماتیک ۵۴ آزمایش تصادفی گذشته استفاده کردند که اثربخشی و تأثیر مکمل های کاهش وزن را در برابر دارونما اندازه گیری می کند. در این فعالیت، چهار هزار و ۳۳۱ فرد سالم دارای اضافه وزن و چاقی تحت بررسی بیش از ۵۴ آزمایش قرار گرفتند. این بررسی در نهایت نتایج نشان داد که تنها یک ماده گیاهی، لوبیای سفید، علائم قابل توجهی از کاهش وزن را نسبت به دارونما نشان می دهد.

بسل در توضیحات بیشتر اعلام کرد: «مکمل های گیاهی و غذایی ممکن است به عنوان یک راه حل سریع برای حل مشکلات وزن به نظر برسد اما مردم باید آگاهی داشته باشند که ما واقعاً در مورد آنها اطلاعات کمی داریم.به گزارش سیناپرس، مطالعات بسیار کمی با کیفیت بالا و با داده های کمی در مورد اثربخشی طولانی مدت در مورد برخی مکمل ها انجام شده است. بسیاری از آزمایش ها در مقایاس کوچک و ضعیف طراحی شده اند و برخی گزارش ها در مورد ترکیب مکمل ها مورد بررسی علمی قرار نگرفته اند. رشد چشمگیر صنعت و محبوبیت این محصولات، فوریت انجام مطالعات بزرگتر و دقیق تر را برای اطمینان منطقی از ایمنی و اثربخشی آنها در کاهش وزن بیان می کند.»

مترجم: مولود یوسفی
منبع: menshealth

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا