روز سگی در بازار رمزارز

رالی رمزارزها با تم سگ در ۲۲ اردیبهشت دچار وقفه‌ای موقت شد و میم‌کوین‌های شیبا اینو (SHIB)، دوج ایلان مارس (ELON)، سقوط بیش از ۴۰ درصدی تجربه کرد. به نظر می‌رسد ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، مقصر اصلی این فروش شدید است.

در زمان نوشتن این خبر، قیمت شیبا اینو ۴۰ درصد، آکیتا اینو ۵۰ درصد و ایلان ۹۰ درصد سقوط کرده است.

پیش‌تر تیم سازنده‌ی شیبا اینو، ۵۰ درصد از کل توکن‌های شیبا را به آدرس عمومی ویتالیک بوترین فرستاده بود تا آن را از گردش خارج کند؛ اما ساعاتی قبل تعدادی از رصدکننده‌های بازار کریپتو شاهد انتقال‌های بزرگی از ولت بوترین بودند. یکی از بزرگ‌ترین این فعالیت‌ها، خارج کردن شیبا از استخر نقدینگی یونی سواپ و فروش آن توسط ویتالیک بوترین بود، یکی از کاربران توییتر می‌نویسد:

  •     ویتالیک نقدینگی را از SHIB خارج کرد.
  •     دامپ کنید
  •     MacnBTC@ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰)

با آغاز صبح، ولت بوترین شاهد مبادله و انتقال‌های متعددی بود که باعث دامپ قیمت توکن‌های با نشان سگ شد و در نتیجه‌ی تلاش برای ذخیره‌ی سود توسط کاربران، کارمزدهای شبکه‌ی اتریوم به‌شدت افزایش یافت.

بعضی از تریدرها که اخیرا این توکن‌ها را خریداری کرده‌اند، از حرکت فروش بوترین ناراضی هستند؛ اما اغلب جامعه‌ی ارز دیجیتال این حرکت را تحسین کرده‌اند؛ زیرا هیاهوی میم‌کوین‌ها با نشان سگ باعث افزایش شدید کارمزدهای اتریوم در هفته‌ی جاری شده بود. یکی دیگر از کاربران در توییتی نوشته است:

  •     احترام زیاد برای VitalikButerin@
  •     یک میلیارد دلار به صندوق امداد کرونای هند اهدا کرده است.
  •     talkwthme@ (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰)

بوترین به احتمال زیاد انتقادهای کمتری دریافت خواهد کرد؛ زیرا درآمدهای این فروش را به مؤسسات خیره‌ای زیادی از جمله Gitcoin، Give Well و صندوق امداد کرونای هند اهدا کرده است.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا