مغز، نحوه نگه داشتن ابزار با دست را رمزگذاری می کند

به گزارش سیناپرس اصفهان به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق تحقیقات جدید منتشر شده در JNeurosci؛ اطلاعات مربوط به نحوه نگه داری درست ابزار با دست توسط مناطق بصری مغز که در پردازش دست نقش دارند، رمزگذاری می شود.

دانشمندان تصور می کنند که مغز اطلاعات بصری را با این روش برای بهینه سازی کارهای حرکتی با ابزارها تفکیک می کند، با این حال در بیشتر تحقیق هایی که مربوط به مکانیسم های مغزی برای به دست گرفتن ابزار است، از تصاویر ابزار یا دست استفاده می شود، به بیان دیگر در این تحقیق ها حرکت های واقعی با دست، قابل استفاده نیستند.

شرکت کنندگان دراین پژوهش ابزارهای سه بعدی آشپزخانه مثل قاشق، چاقو، پیتزابُر و موارد غیر ابزاری با اندازه مشابه را به دست گرفتند؛ نایتس و همکارانش از FMRI (نوعی روش تصویربرداری در ام آر آی) برای سنجش فعالیت مغزی این افراد استفاده کردند.

با توجه به اینکه الگوهای فعالیت در مناطق بصری حساس به دست وجود دارند، تیم محققین توانستند زمان هایی که یک فرد ابزار را به درستی یا اشتباه به دست می گیرد تشخیص دهند. این توانایی شامل فعالیت هایی مثل گرفتن موارد غیر ابزاری یا نواحی بصری حساس به ابزار نمی شود.

به گزارش سیناپرس، این امر نشان می دهد نواحی از مغز که درگیر پردازش اطلاعات بصری دست هاست، روش صحیح گرفتن ابزار را نیز رمزگذاری می کنند. این نتایج باعث به چالش کشیدن درک فعلی مان از این موضوع می شود که چگونه مغز، حرکت دست را کنترل می کند. این نتایج همچنین منجر به بهبود و پیشرفت رابط های ماشینی مغز برای اعضای مصنوعی نیز می شود.

مترجم : مینا رضایی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا