مک‌بوک ایر را در رنگ‌های مختلف به بازار می آید

هفته گذشته، شایعه‌ای منتشر شد که بر اساس آن، اپل قصد دارد نسل بعدی مک‌بوک ایر را در رنگ‌های مختلفی روانه‌ی بازار کند. اکنون جزئیات بیشتری درباره مؤلفه‌های طراحی مک‌بوک ایر جدید ظاهر شده است و از قرار معلوم، این دستگاه در بخش طراحی تغییرات زیادی به خود خواهد دید.

جان پراسر، تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، در ویدئویی که روز گذشته در کانال یوتیوبش منتشر کرد، می‌گوید تصاویر یک مدل مک‌بوک بازطراحی‌شده در رنگ‌های جدید را به دست آورده است. او توضیح می‌دهد که به‌صورت قطعی مشخص نیست دستگاه مذکور مک‌بوک است یا مک‌بوک ایر؛ اما با توجه به تعداد درگاه‌های محدود، قطعا با مک‌بوک پرو طرف نیستیم.

پراسر برای محافظت از منابع خود تصاویر واقعی محصولات اپل را به اشتراک نمی‌گذارد؛ بلکه تصاویر رندر را ارائه می‌دهد که بر اساس تصویر فاش‌شده و با همکاری RendersByIan ساخته شده‌اند.

تصاویر یادشده یک مک‌بوک با طراحی نازک و سبک را نشان می‌دهند که با بهره‌گیری از زبان طراحی جدید، لبه مخروطی کلاسیک مک‌بوک ایر را از بین برده است. مک‌بوک ایر جدید مطابق ترند طراحی محصولات اخیر اپل، از اِلِمان‌های طراحی با لبه‌های تخت برخوردار است که آن را شبیه به محصولاتی همچون آیپد پرو، آیفون ۱۲ و آی‌مک می‌کند. ظاهرا دو پورت USB-C وجود دارد؛ اما سرنوشت استفاده از درگاه مگ‌سیف در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

از سایر تغییرات طراحی در اینجا می‌توان به حاشیه‌های سفید نمایشگر و همچنین صفحه‌کلید بازطراحی‌شده اشاره کرد که جلوه‌ای کلاسیک به اولترابوک جدید اپل داده است. این تصاویر رندر سه گزینه‌ی مختلف رنگ، شبیه آیپد ایر را به تصویر می‌کشند. پراسر معتقد است که مک‌بوک ایر از حاشیه‌های سفید مشابه آی‌مک برخوردار است؛ اما از اندازه آن حاشیه اطمینان ندارد؛ بنابراین اندازه واقعی حاشیه‌های این مک‌بوک می‌تواند کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از آن باشد که در تصاویر می‌بینیم.

در گذشته، پراسر به‌طور دقیق طراحی محصولات آینده اپل را با ارائه تصاویر نزدیک به واقعیت نشان داده است. به‌عنوان مثال، انتشار طرح‌واره‌ی ایرپاد مکس وی بسیار به محصول نهایی مشابه بود. علاوه بر این، پراسر به‌طور دقیق طراحی ایرتگ را ماه‌ها قبل از انتشار فاش کرده بود.

طبق شایعات قبلی، احتمالا اپل با حفظ نمایشگر ۱۳ اینچی فعلی و کاهش حاشیه‌های آن، توانسته است شاسی مک‌بوک ایر بعدی را در مقایسه با نسل کنونی کاهش بدهد. این شرکت همچنین تولید یک نسخه‌ی ۱۵ اینچی را مورد ارزیابی قرار داده است؛ البته منابع ناشناس ادعا می‌کنند که معرفی این نسخه ممکن است به زمان دیگری موکول شود.

تاکنون اشاره‌ای به استفاده از نمایشگر مجهز به نور پس‌زمینه‌ی mini LED در مک‌بوک ایر بعدی نشده است؛ اما پیش‌بینی می‌شود با توجه به روند مهاجرت اپل به نمایشگرهای مذکور، مک‌بوک ایر بعدی به نمایشگر mini LED مجهز شود. مینگ-چی کو در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران ادعا کرده بود که اپل درگاه شارژ مگ‌سیف را دوباره در کامپیوتر مک احیا خواهد کرد و شاید مک‌بوک ایر بعدی از این قابلیت بهره‌مند شود.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا