شمار تلفات ناشی از کرونا در انگلیس به صفر رسید

مقامات بهداشتی انگلیس  می گویند طی چند ماه گذشته شمار عفونت های ناشی از کرونا و پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در این کشور «به طور مداوم»  کاهش یافته است که این موضوع به دلیل اتخاد اقدامات دقیق فاصله گذاری اجتماعی و برنامه بزرگ واکسیناسیون کرونا در این کشور بوده است.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از لغو عمده قوانین قرنطینه از دوشنبه آینده خبر داد.

درحالی که  در «ولز» در روز دوشنبه ۱۰ مه، چهار مورد مرگ ناشی از کرونا گزارش شده است اما بر اساس آمار رسمی منتشر شده در وب سایت دولت انگلیس، هیچ موردی در انگلیس، ایرلند شمالی یا اسکاتلند گزارش نشده است.

همچنین سطح هشدار کووید در این کشور از چهار به سه نزول کرده است که نشان می دهد این ویرس در «گردش عمومی» است و افزایش نمی یابد.

۳۰ ژوئیه آخرین باری بود که تعداد مرگ گزارش شده ناشی از کرونا در انگلیس صفر شد و این بازگشت در پی اوج موج دوم کرونا در روز ۱۹ ژانویه که شمار مبتلا به کرونا در انگلیس به هزار و ۲۴۳ مورد رسید، نقطه عطف بزرگی است.

روز گذشته، ۱۸۷ هزار و ۱۷۱ نفر در انگلیس دوز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کردند؛ این بدان معنی است که  ۱۷.۸۶ میلیون نفر در این کشور  کاملاً واکسینه شده اند و ۱۰۰ هزار و ۶۲۶ نفر دیگر اولین دوز واکسن خود را دریافت کردند که در مجموع شمار افرادی که اولین دوز واکسن خود را در انگلیس دریافت کرده اند به ۳۵.۴۷ میلیون نفر رسیده اند.

بر اساس داده های که روز دوشنبه توسط بهداشت عمومی انگلیس منتشر شده است نشان می دهد که تنها یک دوز واکسن آکسفورد / آسترا زنکا خطر مرگ کوید را ۸۰ درصد کاهش می دهد و دریافت دو دوز واکسن فایزر این خطر را ۹۷ درصد کاهش می دهد.

«مت هنکاک» وزیر بهداشت انگلیس گفت: این واکسن جان هزاران نفر را نجات می دهد و ما را در مسیر بهبودی امیدوار می سازد.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ میلادی (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه همه‌گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد؛ اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند. در بسیاری از کشورها در حال حاضر این ویروس شیوع دارد.

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا