تامین اعتبار طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی صورت گرفت

محمدباقر نوبخت در جلسه هیات‌های امنای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری وابسته به وزارت عتف، از تامین شدن اعتبار مربوط به جزو ۲ بند و تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: این اعتبار که طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در آن دیده شده، تامین شده است، منتظر نهایی شدن دستورالعمل اجرایی مورد وفاق نمایندگان این دو وزارت و سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد که هر چه سریع‌تر اقدامات اجرایی شدن قانونی این مصوبه صورت پذیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح همسان‌سازی، افزایش بهره‌وری علمی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: رفع تبعیض و عدالت در پرداخت‌های مربوط به اعضای هیات علمی جامعه دانشگاهی را وظیفه خود می‌دانیم.

نوبخت ادامه داد: اذعان داریم که مهم‌ترین موضوع اولویت‌دار این جلسه، پیش‌بینی‌های لازم برای پشتیبانی از بودجه حوزه آموزش عالی است و ما نیز تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته‌ایم.

وی گفت: به رغم تمام محدودیت‌های مالی، در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها را تخصیص دادیم.

نوبخت همچنین با بیان اینکه در تلاشیم همسان‌سازی را نیز به نحو شایسته و مطلوب اجرا کنیم، گفت: در فاز نخست باید بسترهای قانونی این موضوع را مهیا می‌کردیم که این کار صورت گرفت. در فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۰ نیز موضوع منعکس و با پیگیری و همکاری‌های وزارت علوم به ثمر نشست.

نوبخت با اشاره به اینکه تمهید مقدمات این موضوع انجام شده است، تاکید کرد: نکته مهم این مصوبه، محل تامین اعتبار آن است که با تشریک مساعی بخشی از این کار نیز صورت گرفته و منتظر نهایی شدن دستورالعمل اجرایی آن هستیم که باید مورد توافق نمایندگان دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا