برگزاری ۱۲۳ رویداد آموزشی در حوزه ثبت اختراع

یکی از حلقه‌های مفقوده در زنجیره توسعه وتجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به ثروت، زیرساخت‌های مطلوب مالکیت فکری است.

این موضوع، تنها در حفاظت ناکافی و سیستم‌های «IP» ضعیف خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بخش عمده‌ای از آن، به دلیل ناآگاهی محققان و مخترعان پیرامون لزوم حفاظت از دارایی‌های فکری و مزایا و منافع مرتبط با آن‌ها است، از همین رو، از همان بدو تأسیس کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های آموزشی و ترویجی را به‌عنوان یکی از رسالت‌های اصلی تعریف کرد.

این فعالیت‌ها که با هدف افزایش آگاهی عمومی پیرامون مالکیت فکری و مزایای آن انجام می شود، از سال ۱۳۹۷ و آغاز به کار آکادمی کانون پتنت معاونت علمی، شتاب بیشتری به خود گرفت، آکادمی به‌عنوان هسته آموزشی کانون پتنت، وظیفه شناسایی نیازهای مخاطبان این حوزه و تهیه محتواهای متناسب با نیازشان را بر عهده داشته است و با طراحی دوره‌های آموزشی کاربردی، تدوین سرفصل‌های مناسب، شناسایی اساتید باتجربه و تهیه و تدوین منابع و محتوای پشتیبان برای دوره‌های آموزشی، زمینه‌های افزایش آگاهی عمومی و تخصصی پیرامون موضوع مالکیت فکری را فراهم می‌کند.

 فعالیت‌های آکادمی کانون پتنت در سال ۱۳۹۹ و با وجود شیوع اپیدمی کووید-۱۹،  با قدرت ادامه یافت.

از همان زمان راه اندازی آکادمی کانون پتنت معاونت علمی، دامنه فعالیت‌های آن، از جنبه کمی و کیفی، با گسترش قابل توجهی همراه بود.

 این نهاد، در سال ۹۸ موفق به برگزاری ۵۷ دوره آموزشی شد که با افزایش ۱۱۶ درصدی، در سال ۹۹ به ۱۲۳ مورد رسید، تعداد مخاطبان نیز در حالی که در سال ۹۸، در مجموع کارگاه‌های حضوری و غیرحضوری، ۱۵۱۷ نفر از ۱۶ شهر ایران حضور داشتند.

این آمار در سال ۹۹، به ٦ هزار و ٣٥٠ نفر رسید که حاکی از یک افزایش ۳۱۹ درصدی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا