برگزاری دیجی کالای حوزه هوافضا در کشور

مهران محمدزاده، مدیر گروه  تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری نمایشگاه هوایی مجازی، گفت: با توجه به اینکه حوزه هوافضا از حوزه‌های مورد علاقه طیف وسیعی از مردم است و لبه فناوری و مظهر پیشرفت هرکشوری محسوب می‌شود؛ در سطح بین الملل در زمان‌های از قبل تعیین شده، نمایشگاه‌های هوافضا در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

وی نمایشگاه‌های هوافضا را محلی برای معرفی و فروش محصولات شرکت‌های مطرح از قبیل ایرباس و بوئینگ دانست و ادامه داد: اما با توجه به اینکه این نمایشگاه‌ها در بازه‌های زمانی چند روزه و در کشور خاصی برگزار می‌شود و بازدید برخی از آنها محدود به مدیران و کارشناسان حوزه هوایی است، از این رو عامه مردم فرصت بازدید از این نمایشگاه‌ها را ندارند و از سوی دیگر هزینه‌های رفت و آمد نیز چالش دیگری است که پیش روی آنها قرار دارد.

محمدزاده خاطر نشان کرد: بر این اساس با راه اندازی نمایشگاه هوایی مجازی، این فرصت برای کلیه علاقه‌مندان فراهم می‌شود که در هر زمان و مکانی از منزل یا محل کار خود از نمایشگاه هوایی مجازی برگزار شده، بازدید کنند و از سوی دیگر شرکت‌های تولیدکننده محصولات هوایی نیز می‌توانند با هزینه خیلی کمتر به معرفی محصولات خود بپردازند.

وی عدم ایجاد محدودیت در زمان معرفی محصول و تحمیل هزینه جابجایی و غرفه‌سازی را از دیگر مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی هوافضا نام برد.

مدیر گروه  تیم نوآور نمایشگاه هوایی مجازی با تاکید بر اینکه کلیه افراد می‌توانند از این نمایشگاه بازدید داشته باشند، ادامه داد: کلیه نهادهای دولتی و خصوصی تولید کننده محصول هوایی می‌توانند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند و به معرفی و تبلیغ محصولات تولیدی خود بپردازند.

وی در خصوص مشارکت نهادهای مالی مانند صندوق‌‎های پژوهش و فناوری در این نمایشگاه، خاطر نشان کرد: تاکنون جلسات حضوری با نهادهای مالی و صندوق‌های پژوهش و فناوری را برای حضور و معرفی این نمایشگاه برگزار کردیم، ولی حمایتی از این رویداد نکردند و تنها مرکز رشد پژوهشگاه هوافضا از طریق واگذاری محل استقرار هسته نوآور نمایشگاه هوایی مجازی از تیم ما حمایت کرده است.

محمدزاده با اشاره به رویکرد تجاری سازی این نمایشگاه برای محصولات دانش پایه حوزه هوافضا، یادآور شد: این رویداد و نمایشگاه هوایی مجازی می‌تواند محلی برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های محصولات هوایی ملی و بین‌المللی و تجاری‌سازی فناوری‌ها و محصولات دانش بنیان پایه هوافضا موثر باشد و نقشی مشابه دیجی کالای هوافضایی را در سطح ملی و بین‌المللی بازی کند.

وی زمان رونمایی و معرفی نهایی نمایشگاه هوایی مجازی را در تابستان سال جاری دانست و گفت: محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه در زمینه‌های هواپیما، بالگرد، پهپاد، موتور و یا سایر زیرسامانه‌های مرتبط با محصولات هوافضایی است. همچنین می‌تواند زیرساخت‌های تست و آزمون در حوزه هوافضا در سطح نهادهای دولتی و خصوصی و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را نیز معرفی کند.

به گفته وی، سایت نمایشگاه هوایی مجازی به آدرس www.virtualAerospacExpo.com است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا