کمپین جمعیت وفرزندآوری برگزار می‌شود

با توجه به کاهش چشمگیر نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر و ابلاغ سیاست‌های ترویج فرزندآوری از سوی رهبر معظم انقلاب، روز ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نام گرفته است. به همین مناسبت، این مرکز درمان ناباروری در سال های اخیر در روزهای ۲۵ تا ۲۰ اردیبهشت کمپینی در حمایت از زوج‌های نابارور برگزار می‌کند.

طبق آخرین آمارها، حدود ۲۰ درصد از زوج‌های کشور با مشکل ناباروری مواجه ‌هستند و این بدان معناست که از هر پنج زوج، یک زوج تمایل به فرزندآوری دارند اما نیاز به حمایت برای درمان دارند.

زوج‌های نابارور از یک سو با فشارهای روانی، عاطفی، خانوادگی و اجتماعی ناباروری دست به گریبانند و از دیگر سو، هزینه‌های درمان مانعی جدی برای آنهاست.

هدف مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا از برگزاری این کمپین توجه دادن سیاست‌ گذاران و مسوولان به این سرمایۀ بالقوۀ جمعیتی و جلب حمایت‌های مالی برای مراکز درمان ناباروری و برقراری پوشش بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور و همچنین، اصلاح باورهای نادرست و تابوزدایی از ناباروری در عرصه جامعه است.

افزون بر نشست‌های خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوعات حمایت از زوج‌های نابارور و اندومتریوز و ناباروری، طرح ویزیت رایگان برای زوج‌های نابارور در مرکز ابن‌سینا، برگزاری لایوهای آموزشی با متخصصان با موضوعات عوامل خطر ناباروری، باورهای نادرست درباره ناباروری، سلامت باروری، روش‌های نوین درمان ناباروری و اندومتریوز، برگزاری وبینارهای تخصصی و همچنین برگزاری مسابقه بهترین دلنوشته با موضوع ناباروری در صفحه رسمی اینستاگرام این مرکز از جمله بخش‌های این کمپین است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا