اگر قوانین واتساپ را نپذیرید امکانات آن را از دست می‌دهید

این شرکت حالا در بخش پرسش و پاسخ وب‌سایت خود نوشته است: «اکانت هیچ‌ فردی در تاریخ ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) به خاطر این به‌روزرسانی پاک نمی‌شود یا کارکردهای خود را از دست نمی‌دهد.» واتس‌اپ پیش‌تر در ابتدای اسفند به کاربران هشدار داده بود که عدم پذیرش سیاست‌های جدید این شرکت باعث می‌شود پس از مدتی دیگر نتوانید پیامی بفرستید یا بخوانید.

سیاست‌های جدید حریم خصوصی واتس‌اپ از ۲۵ اردیبهشت برای کاربران جدید و کسانی که قوانین را پذیرفته‌اند، اجرا می‌شود اما تفاوت این‌جاست که کارکردهای اپلیکیشن برای سایرین غیرفعال نخواهد شد و در عوض یک یادآور برای این دسته از افراد نشان داده می‌شود تا در آینده آن‌ها را به قبول این تغییرات ترغیب کند.

پس از چند هفته، زمانی که این یادآور به‌زعم واتس‌اپ به یک «یادآور مداوم» تبدیل شد، اپلیکیشن به نقطه‌ای می‌رسد که خدمات خود را محدود می‌کند. در این نقطه، کاربران همچنان می‌توانند به تماس‌های دریافتی جواب دهند و از طریق نوتیفیکیشن‌ها پاسخگوی پیام‌ها باشند، ولی به‌صورت استاندارد، از طریق خود اپلیکیشن، نمی‌توانند به چت‌ها دسترسی داشته باشند. مجددا پس از چند هفته خدمات محدود واتس‌اپ هم متوقف می‌شود.

واتس‌اپ در بیانیه‌ای می‌گوید: «ما در چند ماه اخیر مشغول ارائه اطلاعاتی پیرامون این آپدیت به کاربرانمان در سراسر دنیا بودیم. با این کار، اکثر کاربرانی که اطلاعیه تغییر قوانین را دریافت کردند آن را پذیرفتند. ولی کسانی که هنوز با قوانین جدید موافقت نکرده‌اند، اکانت‌شان در تاریخ ۲۵ اردیبهشت حذف نمی‌شود یا کارکردهایش را از دست نمی‌دهد. ما در هفته‌های آینده یادآورهایی را از طریق واتس‌اپ به دست این کاربران می‌رسانیم.»

تغییر قوانین حریم خصوصی واتس‌اپ سروصدای زیادی به پا کرد و موجب مهاجرت بسیاری از کاربران این پیام‌رسان به تلگرام و سیگنال شد. واتس‌اپ در واکنش به اعتراضات تاریخ اجرای قوانین خود را به تعویق انداخت ولی به نظر می‌رسد که حالا دیگر برای اجرای این قوانین آماده شده است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا