تمام چیزهایی که باید قبل از سفر به ارومیه بدانید

مردم خون‌گرم و آذری زبان ارومیه با مهمان‌نوازی‌شان می‌توانند سفری خاطره انگیز و خوشی را برای شما فراهم کنند. طبیعت کوهستانی زیبا و چشم نواز، تالاب‌های دیدنی و صدها جاذبه تاریخی مثل تخت سلیمان و کلیسای تادائوس همگی دلایلی کافی هستند تا برنامه سفر به ارومیه را در ذهن‌تان داشته باشید. اگر این روزها دلتنگ سفر هستند و قصد برنامه ریزی سفر به ارومیه برای روزهای بعد از کرونا را دارید، این مطلب را تا انتها دنبال کنید،‌ تمام فوت و فن لازم برای سفر به ارومیه را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

چه زمانی به ارومیه برویم بهتر است؟

از آنجایی که شهر ارومیه شهری کوهستانی با آب و هوای سردسیری است، بهترین زمان برای سفر به این شهر، تیر ماه تا اوایل شهریور است. اگر می‌خواهید آب و هوای بهاری ارومیه را ببینید، توصیه می‌کنیم در اوایل خرداد به این شهر سفر کنید تا سرمای هوا خیلی اذیتتان نکند. اگر زمانی که برای سفر به ارومیه در نظر گرفتید  در فصل پاییز است، بهتر زمان شروع سفر، نیمه اول مهر ماه توصیه می‌شود. همانطور که گفتیم تابستان یکی از بهترین زمان‌های سفر به ارومیه و شلوغ ترین و پر مسافرترین زمان است، بنابراین ممکن است بلیط هواپیما تهران ارومیه کمی با مشکل پیدا شود. پس اگر برای این زمان قصد سفر هوایی به ارومیه از ایرلاین‌هایی مثل هواپیمایی ایران ایر  را دارید، برای خرید بلیط، از چند هفته قبل، اقدام کنید.

مزه‌هایی که باید در ارومیه چشید

مردم ارومیه، خوراک‌ها و غذاهای محلی بسیار خوشمزه‌ای دارند که در سفر به ارومیه نباید از آن‌ها غافل شوید. یکی از این غذاهای خوشمزه سنتی،‌ گشنیز کباب است. گشنیز کباب در واقع یک نوع کوفته‌ی سنتی آذری است که از ترکیب سبزی مخصوص این کوفته یعنی گشنیز به همراه گوشت‌چرخ کرده تهیه می شود. یکی از پیش غذاهای معروف ارومیه‌ای، شورجه است. این غذا را از ماست سفت، تخم‌مرغ، پیاز داغ، گوشت و نشاسته‌ی ذرت تهیه می‌کنند. یکی دیگر از معروف‌ترین غذاهای ارومیه‌ای آش دوغ است. طعم این آش‌ بسیار لذیذ است و توصیه می‌شود در سفر به این استان حتما از آن نوش جان کنید.

راه‌های رسیدن به ارومیه

برای رسیدن به شهر ارومیه، از طریق راه زمینی و با خودروی زمینی، باید در ابتدا خودتان را به شهر تبریز برسانید و برای این منظور، باید از شهرهای کرج، قزوین و زنجان عبور کنید. اما به دلیل زیاد بودن مسافت تهران تا ارومیه، خیلی از مسافران،‌ مسیر هوایی را انتخاب می‌کنند. اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی بلیط هواپیمای تهران ارومیه و یا بلیط هواپیما ارومیه تهران را تهیه کنید، یکی از بهترین و معتبرترین وب سایت‌ّها برای این منظور،‌ وب سایت  اسنپ تریپ است که به شما امکان خرید بلیط با بهترین قیمت را می‌دهد.

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا