علل باز نشدن فایل‌های پی‌دی‌اف در رایانه چیست ؟

 برخی از کاربران رایانه از سیستم عامل ویندوز از باز نشدن فایل‌های پی‌دی‌اف(pdf) در رایانه خود گلایه می‌کنند و این موضوع مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است. بسیاری از اسناد در سیستم‌های رایانه‌ای به صورت پی‌دی‌اف جابه‌جا شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند از همین رو این نوع فایل‌های یکی از پرکاربردترین فایل‌های دیجیتال هستند.

برای رفع مشکل باز نشدن اسناد پی‌دی‌اف در رایانه روش‌های مختلفی وجود دارد و در ادامه تعدادی از شناخته‌شده‌ترین راه‌ها برای رفع این مشکل را بیان می‌کنیم:

پسوند PDF به عنوان استاندارد بین‌المللی انتشار اسناد علمی در سراسر دنیا شناخته می‌شود و برای مشاهده فایل‌های پی‌دی‌اف در رایانه باید نرم‌افزار مخصوص نمایش این نوع فایل‌ها را نصب کرد. معروف‌ترین نرم‌افزار نمایش فایل‌های پی‌دی‌اف در رایانه برنامه اندوب آکروبات(آکروبات ریدر) است. این نرم‌افزار شرکت Adobe در 2 نسخه Reader و Professional طراحی شده است. برای مشاهده فایل‌های پی‌دی‌اف نسخه ریدر کاربردی است. همه کاربران می‌توانند آخرین نسخه آکروبات ریدر را از سایت شرکت ادوبی(Acrobat.com) دانلود و روی سیستم خود نصب کنند.

اگر پس از نصب این برنامه فایل‌های پی‌دی‌اف در رایانه شما باز نشد چند احتمال وجود دارد. ممکن است نسخه‌ای از نرم‌افزار که نصب کرده‌ای بسیار قدیمی بوده و باتوجه به اینکه با محتوای موجود در فایل با نرم‌افزار هماهنگی ندارد آن نشان نمی‌دهد. در غیر این صورت شاید پوشه نصب برنامه را ناقص دانلود کردید و یا فایل پی‌دی‌افی که قصد باز شدن آن را دارید به طور کامل منتقل نشده است. همچنین اگر پس از باز شدن فایل پی‌دی‌اف در رایانه خود اعداد و قسمت‌هایی از حروف را به صورت نقطه‌چین مشاهده کردید باید بدانید نرم‌افزار آکروبات ریدر به فوت‌های فارسی دسترسی ندارد و برای برطرف‌کردن این مشکل باید تعدادی فوت فارسی دانلود و در رایانه خود نصب کنید.

 

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا