پیش بینی سازمان ملل: همه گیری ایدز تا سال 2030 به اتمام می رسد

 به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی هلث، این موضوع بر دستیابی جهان به داروهای نجات بخش در رابطه با ایدز در عرض دست کم 15 سال تاکید دارد.نهاد دیده بان ایدز سازمان ملل UNAIDS اعلام کرد که هدف توسعه هزاره سازمان ملل برای توقف و یا برعکس کردن گسترش این بیماری محقق شده است.

UNAIDS با فراهم کردن امکان دسترسی جهان به خدمات پیشگیری، درمان و حمایت ، در حال پیشبرد تلاش ها برای پایان دادن به همه گیری تا سال 2030 است .بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: پایان دادن به همه گیری ایدز به عنوان یک تهدید سلامت عمومی تا سال 2030 بلندپروازانه اما با توجه به سابقه 15 سال گذشته واقع گرایانه است.

وی پس از گزارش UNAIDS در مورد کاهش 35 درصدی عفونت های اچ.آی.وی از 15 سال گذشته، گفت: جهان به سوی دستیابی به یک نسل عاری از ایدز در حال حرکت است.وی ادامه داد: ما به اهداف در مورد ایدز دست یافته ایم و اکنون 15 میلیون نفر تحت درمان اچ.آی.وی قرار دارند.
مرگ و میرهای مرتبط با ایدز در جهان از سال 2004 بیش از 40 درصد کاهش یافته و به 1.2 میلیون نفر در سال رسیده است.موارد ابتلا به عفونت های جدید هم از سال 2001 ، تا 35 درصد کاهش داشته است و به سالی دو میلیون نفر در سال 2014 رسیده است.

به گفته بان کی مون سرمایه گذاری در مورد ایدز اچ.آی.وی از کمتر از پنج میلیارد دلار در سال 2001 به حدود 22 میلیارد دلار در سال 2015 افزایش یافته است. یکی از قابل توجه ترین دستاوردها کاهش موارد جدید ابتلا به عفونت های اچ.آی.وی در میان کودکان تا 58 درصد در فاصله زمانی میان سال های 2000 و 2014 بوده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا