کتاب های صوتی در حوزه سواد مالی و کارآفرینی کودکان منتشر شد

دکتر علی رنجبر، مديرعامل موسسه كودكان ثروت ساز پیشرو،نویسنده و مولف مجموعه کتاب‌ های داستانی و آموزش کودکان ثروت‌ ساز در گفتگو با سینا‌پرس اظهار کرد: این مجموعه شامل هفت کتاب است که از بین آن‌ها داستان‌ های «اسکوتر آموزنده»، «آموزش استفاده از قلک»، «هدیه‌ ای برای روز مادر»، «تشکیل گروه کودکان ثروت‌ ساز» و «فروش فوق‌ العاده» توسط انتشارات پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در قالب فایل صوتی منتشر شده است. همچنین الهه شيخ علی‌زاده راوی این پنج داستان بود و خود نیز به جای شخصیت‌های داستان صحبت کرده‌ است.

وی عنوان کرد: مجموعه کتاب‌ ها در خصوص سواد مالی و کارآفرینی کودکان 5 تا 12 سال است که در قالب داستان روایت شده؛  در ‌واقع چند دوست هستند که با یکدیگر داستان را پیش می‌ برند.

مديرعامل موسسه كودكان ثروت ساز با اشاره به اینکه در این مجموعه کتاب‌ ها به بحث روانشناسی نیز توجه شده است، خاطرنشان کرد: سبک زندگی خانواده ایرانی نیز در این آثار مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مجموعه کتاب‌ های داستانی و آموزش کودکان ثروت‌ ساز مجموعه کتاب های صوتی است که در حوزه سواد مالی و کارآفرینی برای کودکان گروه سنی  5 تا 12 سال منتشر شده است.

رنجبر در ادامه افزود: دراین راستا کتاب فیزیکی در این زمینه نوشته و منتشر شده است اما چون تبلیغات کمی در خصوص آن صورت گرفته چندان شناخته شده نیست. اما ما با انتشار کتاب صوتی و فیزیکی در خصوص سواد مالی و کارآفرینی کودکان و تبلیغ درباره آن تلاش داریم در این زمینه فرهنگ‌ سازی کنیم.

علی رنجبر در پایان گفت: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در زمینه انتشار صوتی این اثر بسیار حامی بوده و امیدواریم ارگان‌ های دولتی نیز از ما حمایت کنند و این کتاب‌ها را به مناسبت‌ های مختلف به خانواده‌ ها و کودکان هدیه دهند تا هم مبحث مطالعه کتاب در کشور افزایش یابد و هم مفهوم کودکان ثروت‌ساز توسعه پیدا کند.

رنجبر در پاسخ به اینکه چرا دراین حوزه نیاز به حمایت دولتی وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه با توجه به سرانه مطالعه در کشور و در کنار آن شرایط اقتصادی نامطلوب کتاب از سبد خريد خانوارها تقريبا حذف شده است؛ بنابراین بازارسازي این حوزه امری سخت و نیاز به حمایت دارد.

گفتنی است،مجموعه کتاب‌ های داستانی و آموزشی کودکان ثروت‌ ساز نخستین کتاب های صوتی است که در حوزه سواد مالی و کارآفرینی برای کودکان 5 تا 12 سال  درسال 95 منتشر و امسال نیز به همت پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی به صورت صوتی منتشر شده است.

گزارش :فاطمه میرغیاثی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا