ارسال بیست و ششمین مجموعه از ماهواره‌های استارلینک به فضا

بر اساس این گزارش راکت ماهواره بر «فالکون ۹» ساعت ۳ بعدازظهر سه‌شنبه به وقت منطقه زمانی شرقی به همراه ۶۰ ماهواره استارلینک از «مجتمع پرتاب ۳۹A پایگاه فضایی کندی» در فلوریدا به فضا پرتاب شد.

اسپیس ایکس، مرحله اول تقویت کننده این راکت را در قایقی در اقیانوس اطلس، برای نهمین بار بازیابی کرد و پس از گذشت یک ساعت از پرتاب راکت فالکون ۹، این شرکت فضایی با موفقیت ۶۰ ماهواره های استارلینک دیگر را در مدار مورد نظر خود مستقر کرد.

با این پرتاب، شمار ماهواره های استارلینک در مدار زمین به بیش از هزار و ۵۰۰ ماهواره می رسد. اسپیس ایکس از جمله چند شرکتی است که به دنبال پوشش اینترنت جدید، سریع و با پهنای باند جهانی است که می تواند توسط کشتی های مستقر در دریا، ساکنان روستاهای دورافتاده و احتمالاً در کامیون ها و وسایل نقلیه بزرگ تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

«سیوا بهاراداوج» مهندس عملیات اسپیس ایکس گفت: تا به امروز، بیش از نیم میلیون نفر برای دستیابی به سرویس اینترنت استارلینک سفارش داده اند. اسپیس ایکس در حال آزمایش این سرویس با مشتریانی در آمریکای شمالی و انگلیس است؛ هزینه سخت افزاری این سرویس ۴۹۹ دلار و هزینه ماهانه آن ۹۹ دلار است.

در نهایت این شرکت قصد دارد ۱۲ هزار ماهواره اما با نرخ جایگزینی بالا پرتاب کند چرا که طول عمر هر ماهواره تنها چند سال است. سرویس اینترنت استارلینک در مناطق شمالی آمریکا، کانادا و انگلیس موجود است اما این خدمات رسانی در حال حرکت به سمت جنوب است.

وب سایت استارلینک به تازگی اعلام کرده که این سرویس برای مثال در تعداد محدودی از مشترکین جدید در فلوریدا مرکزی در دسترس است. این سرویس در حال حاضر سرعت بارگیری در حدود ۱۰۰ مگابیت در ثانیه را فراهم می کند.

کمیسیون ارتباطات فدرال، ۲۵ مگابیت در ثانیه یا بالاتر را به عنوان سرویس اینترنت «پرسرعت» تعریف می کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا