پیشرفته‌ترین ابرخودروی دوگانه‌سوز جهان در راه بازار

سیناپرس: در دنیای ابرخودروها، ابعاد بزرگتر به معنای "بهتر بودن" است. معمولا اینگونه تصور می‌شود که هرچه موتور بزرگتر باشد و اسب بخار بیشتر و گشتاور بزرگتری تولید شود بهتر است. اما درخصوص Spyder شرایط متفاوت است.
این خودروی دوگانه‌سوز مجهز به موتور قدرتمند هشت سیلندری ۴.۶ لیتری است که با دو موتور برقی جفت شده است تا بدین ترتیب سیستم دوگانه‌سوز آن تشکیل شود.
تلفیق هنرمندانه سیستم موتور احتراقی و دو موتور برقی به تولید قدرت قابل توجهی منجر می‌شود که با توجه ابعاد موتور و خودرو موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود. توان کلی سیستم موتوری این خودرو ۸۸۷ اسب بخار است که ۶۰۸ اسب آن توسط موتور بنزینی تولید می‌شود.


اما اوج خلاقیت به کار رفته در این خودرو به بکارگیری هوشمندانه و کنترل پذیر قدرت موتور مربوط می‌شود به طوریکه در صورت نیاز راننده از آن به طور کامل استفاده می‌شود.
ابرخودروی دوگانه‌سوز پورشه صفر تا ۱۰۰ را در ۲.۵ ثانیه طی می‌کند، موفقیتی بزرگ برای خودرویی که بخش قابل توجهی از توانش را از دو موتور برقی به دست می‌آورد. حداکثر سرعت محصول خلاقانه پورشه ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
پیش بینی می‌شود ساخت این خودرو و انجام به‌روزرسانی‌های بیشتر در دستور کار آینده پورشه قرار داشته باشد. پورشه 918 Spyder قیمت گزافی درحدود ۸۴۵ هزار دلار دارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا