‏ترامپ پلتفرمی در فضای وب راه‌اندازی کرد

 دونالد ترامپ در وب سایت خود یک پلتفرم در فضای وب راه اندازی کرده تا بتواند پیام‌های خود را به وسیله افراد دیگر در توئیتر و فیس بوک منتشر کند. این درحالی است که حساب کاربری رئیس جمهور پیشین آمریکا همچنان در این شبکه‌های اجتماعی مسدود است.

از سویی دیگر قرار است امروز (به وقت آمریکا) هیأت نظارت فیس بوک تصمیم خود درباره ممنوعیت دائم ترامپ در این شبکه اجتماعی را اعلام کند. پس از حمله طرفداران رئیس جمهور پیشین آمریکا به کنگره در ۶ ژانویه سال جاری، تعدادی از شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب حساب کاربری وی را مسدود کردند.

البته جیسون میلر مشاور ارشد ترامپ در یک توئیت اعلام کرد این مجموعه پست شبکه اجتماعی نیست که ترامپ تصمیم دارد آن را راه اندازی کند. در این توئیت آمده است: اطلاعات بیشتر در این باره به زودی منتشر می‌شود.

نخستین بار شبکه خبر فاکس نیوز درباره این وب سایت به نام «From the Desk of Donald J Trump»(از میز دونالد ترامپ) اطلاع رسانی کرد. ترامپ در این وب سایت پست‌هایی از جمله تصاویر و ویدئوهایی منتشر می‌کند که می‌توان آن را به اشتراک گذاشت و پسند کرد.

به گفته یک منبع آگاه شرکت خدمات دیجیتال Campaign Nucleus این وب سایت را راه اندازی کرده است. پست‌های این پلتفرم ادعاهای اشتباه وی درباره باخت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل کلاهبرداری در رأی را تکرار می‌کند.

در این میان سخنگوی توئیتر اعلام کرد اشتراک گذاری محتوای این وب سایت تا زمانی مجاز است که برخلاف قوانینش نباشد اما هرگونه تلاش برای دور زدن تعلیق وی نیز در این پلتفرم مجاز نیست.

فیس بوک هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا