طراحی داخلی دفتر کار کوکاکولا در استانبول

کوکاکولا اکنون یکی از قوی‌ترین برند‌های جهان است که بیش از ۱۳۰ سال سابقه دارد هدف کوکاکولا در طراحی دفاتر کار خود ایجاد یک دفتر مدرن و مبتنی بر فعالیت‌های اداری سازمان بوده که برای نمایش محصولات و برند، فضا و دید کافی داشته باشد شاخصه‌ی طراحی داخلی دفاتر اداری کوکاکولا، توجه به جزئیات و استفاده از یک سبک منسجم و ارائه تاریخچه شرکت به روشی خلاقانه برای بیان فعالیت و اهداف شرکت همینطور ایجاد فضایی کارامد برای کارکنان است و به جرات میتوان گفت کوکاکولا یکی از برترین برند‌های تجاری و دارای بهترین دفاتر کار در جهان است.

هویت تجاری و برند برجسته و شناخته شده‌ی کوکاکولا- Coca-Cola به منظور ایجاد محل کار و دفاتر اداری خود در استانبول خواستار فضایی گرم و دعوت کننده برای کارمندان و کاربران فضا از تیم طراحی شد.

شرکت طراحی Yalin Tan Partners توسط کوکاکولا مامور شد تا زمینه‌های همکاری و ارتباطات اجتماعی دفاتر کاری خود را در استانبول، ترکیه طراحی و اجرا کند.

طراحی داخلی و دیزاین دفتر کوکاکولا در ترکیه یک ساختمان ۵ طبقه است و Yalın Tan Partners در فضایی به مساحت ۱۱۵۰ متر مربع، فضا‌های اداری و سایر فضا‌های لازم مانند سالن، کافه تریا، تالار، فضای استراحت در پشت بام، فضا‌های جلسات و بازی را به خوبی سازماندهی و طراحی نموده است.

طبقه همکف فضا‌های پذیرایی، ویترین و کافه تریای میهمانان و کارمندان است که در این حوزه هویت برند از طرق مختلف با طراحی داخلی ادغام شده است، از جمله دیوار منحنی پوشیده شده از کاشی‌های سرامیکی سفارشی، هر یک به شکل بطری کوکاکولا و رنگ‌های قرمز و سفید ساخته شده اند. سطح آینه‌ای سقف، فضا را از نظر بصری بزرگتر کرده و مقدار نور طبیعی را که از درب‌های ورودی و پنجره‌های نمای وارد می‌شود، را منعکس می‌کند.

از محل پذیرایی و ویترین، میهمانان و کارمندان از طریق دو راهرو با چرخش گردان به محل کار و کافه تریا می‌روند. برای هیجان انگیزتر شدن سفر و تجربه فضایی کاربران و کارمندان، دیوار‌ها و سقف راهرو‌ها با صفحه‌هایی پوشانده شده اند که حس غوطه وری را ایجاد می‌کنند.

ایده غذاخوری‌های مرکز شهر استانبول برای روایت طراحی کافه تریای دفتر کار انتخاب شد. تنالیته رنگی خنثی از سطوح روکش دار بلوط خاکستری و سفید، همراه با تم زغالی و پاشیده شدن رنگ قرمز سازمانی برند تجاری کوکا کولا، فضای جذاب و انسانی را با سناریو‌های مختلف در چیدمان صندلی‌ها و مبلمان فضا ایجاد می‌کند، جایی که کارمندان و مهمانان می‌توانند غذا بخورند، معاشرت کنند و جلسات غیر رسمی برگزار کنند نصب دیوار آینه‌ای منحنی با ده‌ها بطری کوکاکولا و چراغ هاو روشنایی داخلی، مهمترین تاکید طراحی در فضای اداری کوکاکولا است.

تالار شهر که به عنوان سالن کنفرانس با ظرفیت ۱۰۸ صندلی فعالیت می‌کند طبقه زیرزمین را اشغال می‌کند، در حالی که طبقه ۱ و ۲ برای دفاتر آزاد و مکان‌های جلسات خدمت رسانی می‌کنند.

طراحی متناسب فضا در فضا‌های اداری و دفاتر کار باعث افزایش نوآوری، خلاقیت و بهره وری کارمندان می‌شود و بازدیدکنندگان تجاری، برداشت خوب و واقعی از شرکت را دریافت می‌کنند و سفیران برند می‌شوند همینطور یک محل کار خوب مشتریان خوبی را به خود جلب می‌کند بنابراین، قبل از اینکه با برندسازی تجاری در محل کار شروع کنید، از خود بپرسید: فرهنگ شرکت شما چیست؟ فضا را با چه کسی به اشتراک می‌گذارید؟ چه چیز‌هایی در دفتر کار خود نیاز دارید؟ می‌خواهید چه پیامی را از فضای خود منتقل کنید؟ می‌خواهید چه تصویری را برای کاربران خود به تصویر بکشید و می‌خواهید به چه اهدافی برسید؟

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا