عضویت رئیس و ۶ عضو هیات علمی دانشگاه تهران در کمیته‌های تخصصی بین المللی

دکتر پیتر لاورل، رئیس اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه با ارسال احکامی، رئیس و شش عضو هیأت علمی دانشگاه تهران را به عنوان عضو کمیته‌های تخصصی این اتحادیه منصوب کرد.

بر اساس این احکام دکتر محمود نیلی احمدآبادی به عنوان عضو کمیته تخصصی تحولات دیجیتال، دکتر عباس قنبری باغستان به عنوان عضو کمیته تخصصی ارتباطات، دکتر محمدحسین صراف‌زاده و دکتر محمدباقر قهرمانی به عنوان عضو کمیته تخصصی کشوری، دکتر مهدی پورفتح به عنوان عضو کمیته تخصصی پژوهش و نوآوری، دکتر عباس بازرگان به عنوان عضو کمیته تضمین کیفیت و دکتر امید فاطمی به عنوان عضو کمیته تخصصی تحولات دیجیتال منصوب شده‌اند.

در احکام جداگانه‌ای که هفته گذشته با امضای دکتر پیتر لاورل به دانشگاه تهران ارسال شده است، هرکدام از اعضا به مدت ۳ سال به عنوان عضو کمیته‌های تخصصی AUAP منصوب شده‌اند. وی در این احکام اظهار امیدواری کرده است که اعضای کمیته‌ها بتوانند در جهت تقویت همکاری‌ها و معرفی بیشتر اتحادیه در کشورهای آسیا و اقیانوسیه تلاش کنند.

همچنین اتحادیه AUAP از اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی در آسیا و اقیانوسیه است که ریاست این اتحادیه نیز از سال ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ برعهده دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران بود.

پیشنهاد تأسیس اتحادیه دانشگاه‌های آسیا و اقیانوسیه (AUAP) در کنفرانسی صورت گرفت که ۲۸ جولای ۱۹۹۵ در دانشگاه سوراناری تایلند برگزار شد. از اهداف این اتحادیه می‌توان به حفظ و توسعه همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی، اعتقاد به همکاری منطقه‌ای بین دانشگاه‌ها، توسعه اجتماعی- اقتصادی، توسعه منابع انسانی و درک متقابل اشاره کرد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، علاوه بر دانشگاه تهران، دانشگاه‌های جامعه‌المصطفی (ص)، علامه طباطبایی، الزهرا، علم و صنعت ایران، شهید بهشتی، تربیت مدرس و پژوهشگاه پلیمر تبریز، نیز عضو این اتحادیه هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا