چرا مرگ و میر کرونا در هند بیشتر از سایر کشورها است؟

به گزارش سیناپرس، پس از گذشت بیش از یک سال از ظهور همه گیری کرونا، همه کشورهای جهان با این بیماری دست و پنجه نرم کرده اند اما برخی قومیت ها یا نژادها و یا برخی از کشورها افراد بیشتری را در اثر این بیماری از دست داده اند. این مساله باعث شد تا گروهی از محققان به ارتباط مرگ و میر ناشی از کرونا و نژاد بپردازند. 

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن و دانشگاه آکسفورد یک پروژه تحقیقاتی را برای درک ارتباط بین قومیت های نژادی و خطر ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ یا مرگ و میر ناشی از آن آغاز کردند.

بررسی های آنها مشخص کرده است که تاکنون برخی از اقلیت های نژادی در انگلیس به طور نامتناسبی در معرض خطر بالاتری از ابتلا به کرونای سارس ۲ یعنی عامل کووید ۱۹ قرار داشته اند و نتایج نامطلوب تری از کووید ۱۹ را در مقایسه با جمعیت سفیدپوستان تجربه می کردند.

جنوب آسیایی بودن احتمالاً یک عامل خطر برای عفونت شدید کووید ۱۹ و مرگ ناشی از آن است. این همان چیزی است که مقاله جدید منتشر شده در  مجله لنست (Lancet) بر آن توجه کرده است.
به گزارش سیناپرس، در میان اقلیت های قومی و نژادی، مردم جوامع جنوب آسیا به نظر می رسد که بیشتر به نوع شدید این بیماری مبتلا می شوند و حتی نسبت به موج دوم همه گیری که در اثر سویه های جدید ایجاد شده در خطر بیشتری از مرگ و میر قرار دارند. درهمچنین این گروه نژادی نسبت به سفید پوستان کمتر تست کرونا می دهند.

برای نمونه می توان به این مساله در کشور انگلستان اشاره کرد که در موج اول میزان مرگ و میر افرادی که نژاد جوامع جنوب آسیا را داشته اند نسبت به سفید پوستان بیشتر بوده و البته سیاه پوستان میزان مرگ و میر بیشتری را داشته اند. این میزان مرگ و میر در موج دوم افزایش داشته است. 
تصور می شود افزایش خطر کووید ۱۹ برای اقوام اقلیت، تحت تأثیر عواملی مانند زندگی در مناطق محروم قرار داشته باشد. به گزارش سیناپرس، کار در مشاغل با نور زیاد، زندگی در خانواده های بزرگ و یا چند خانواده با هم، داشتن بیماری زمینه ای مانند فشار خون و چاقی، مشکل و ضعف دسترسی به خدمات بهداشتی یا اجتماعی می تواند از عواملی باشد که بر این افزایش خطر تاثیر گذاشته باشد. 

به اعتقاد محققان، بهبود عدالت در مراقبت های بالینی و درک متقابل بالقوه بین کووید ۱۹ و شرایط زمینه ای برای کاهش نابرابری در اثرات حتی کم بیماری کرونا ضروری است. در حقیقت برای تأمین نیازهای این جوامع، مداخلات تهاجمی و متناسب تری لازم است.

لازم به توضیح است که خطرات ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گروه های قومی اقلیت در مقایسه با گروه های سفیدپوست در سایر کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا و برزیل، به طور نامتناسبی افزایش داشته است.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا