خوردن خرما در ماه رمضان برای چه کسانی ضرر دارد؟

هر سال در ایام ماه مبارک رمضان میزان مصرف خرما در کشورهای اسلامی افزایش یافته و میلیون‌ها مسلمان در سراسر دنیا از این میوه در سفره‌های افطار و سحر خود استفاده می‌کنند.

با وجود مزیت‌های زیادی که برای مصرف خرما بیان شده است بنابر توصیه پزشکان مصرف این میوه برای برخی از روزه‌داران مجاز نیست. در ادامه دلیل عدم امکان مصرف خرما برای گروه‌های خاصی از روزه‌داران را بیان می‌کنیم.
چه افرادی نباید در ماه رمضان خرما میل کنند؟

احمد ساعدی متخصص تغذیه گفت: مصرف خرما برای دیابتی‌ها، افراد مبتلا به سندرم متابولیک، بیماری‌های قلبی و عروقی و تبخال توصیه نمی‌شود. زیرا خوردن این میوه سبب بالا رفتن قند خون می‌شود و ایجاد چنین تغییری در بدن افرادی که به بیماری‌های نام برده شده مبتلا هستند بسیار خطرناک است و می‌تواند آن‌ها را به حالت کما ببرد.

وی افزود: افراد دیابتی تنها مجاز به مصرف 2 عدد خرما در روز هستند و این میوه جایگزین بسیار خوبی برای قند و شکر است. در حالت کلی و برای همه مسلمانان مصرف خرما بسیار مفید است و توصیه می‌شود مردم این میوه را با شیر یا ماست میل کنند. در ماه رمضان خرما یکی از بهترین مواد غذایی برای تأمین انرژی بدن در طول مدت روزه‌داری است.

منبع:آنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا