حمایت از پژوهش های کاربردی و بنیادی حوزه علوم شناختی

ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی امروز – یکشنبه- اعلام کرد: این ستاد با هدف توسعه و گسترش دانش، تولید فن آوری و خدمات شناختی درسطح کشور وتشویق و ترغیب محققان، اساتید و پژوهشگران برای انجام فعالیت های علمی وتحقیقاتی در شانزدهمین فراخوان در خرداد ماه امسال از طرح های پژوهشی در حوزه علوم شناختی و در قالب طرح های "دسته ج" حمایت می کند.

طرح های پیشنهادی "دسته ج " به منظور افزایش هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی شامل ترکیبی از حداقل دو پایان نامه (کارشناسی ارشد/ دکتری) است که باید در راستای اهداف پژوهشی، توسعه فن آوری و یا خدمات شناختی و در چارچوب اولویت­های ستاد قرار داشته و دستاورد یکپارچه‌ای را دنبال کنند.

تاکنون ١٥ مرحله فراخوان حمایت از طرح­های پژوهشی از سوی ستاد توسعه علوم شناختی برگزار شد و در نتیجه این فراخوان ­ها، بیش از دویست طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزه علوم و فن آوری­های شناختی در مراکز علمی کشور تحت پوشش حمایت های ستاد قرار گرفتند.

طرح های پژوهشی محققان در این فراخوان در زمینه پژوهش های کاربردی و بنیادی شناختی مبتنی بر نگاشت مغز، پژوهش در حوزه بالینی و علوم اعصاب شناختی، فن آوری شناختی برای ارزیابی و بازتوانی شناختی، توسعه فن آوری های شناختی مرتبط با ارتباط بین مغز و ماشین و مغز با مغز، مدل سازی شناختی، روانشناسی شناختی، توسعه روش ها و ابزارهای توانبخشی شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در آموزش و پرورش شناختی، پژوهش های کاربردی و بنیادی در زبانشناسی شناختی، کاربرد ترکیبی علوم شناختی، هوش مصنوعی و کلان داده، پژوهش در حوزه‌های مشترک علوم انسانی و علوم شناختی مورد حمایت قرار می گیرند.

طرح­ های پژوهشی و توسعه فناوری، بویژه در حوزه­ علوم پایه، مشروط به مشخص بودن فازهای بعدی طرح برای رفع نیازهای جامعه و توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد بررسی قرار می ­گیرند.

فایل راهنمای ثبت طرح پژوهشی به همراه اولویت‌های این فراخوان و فرم پیشنهاد طرح، در خردادماه سال جاری از طریق سایت ستاد http://isti.ir قابل دسترس خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا