کمک میلیاردی یک صندوق نیکوکاری به دانشگاه تهران

بنیاد حامیان دانشگاه تهران ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری در طی  دو سال گذشته این مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون تومان در حمایت از ۱۰۳۶ دانشجوی برتر، آموزش از راه دور، بهداشت و درمان و تجهیز واحدهای دانشگاه تهران اختصاص داده شده است.

 از خرداد سال ۱۳۹۷ تا پایان اسفند ۱۳۹۹، منافع حاصل از صندوق نیکوکاری معادل ۲ میلیارد و ۴۴۴ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۳۶۰ تومان بوده است، که این منافع حاصله از صندوق در بازه زمانی  در بخش‌های مختلف تخصیص یافته است.

بورسیه ۳۹۸ دانشجوی برتر دانشگاه تهران به مبلغ ۵۲۸ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان، حمایت از ۶۳۹ دانشجوی متقاضی دانشگاه به مبلغ ۸۴۶ میلیون و ۲۸ هزار تومان،حمایت از ایده‌های کارآفرینانه دانشجویان دانشگاه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان، تجهیز و بهسازی ساختمان‌های دانشگاه به مبلغ ۶۱۷ میلیون و ۹۱۸ هزار تومان، حمایت از صندوق مددکاری دانشگاه تهران به مبلغ ۱۴۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، حمایت از نشریات علمی دانشجویی دانشگاه تهران به مبلغ ۸۵ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان و حمایت از بهداشت و درمان به مبلغ ۱۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان از جمله کمک های صندوق نیکوکاری در دانشگاه تهران به دانشجویان و فعالیت های دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، صندوق نیکوکاری دانشگاه با حمایت خیّرینی از دانش‌آموختگان، کارکنان، اعضای هیأت علمی و سایر دوست‌داران دانشگاه تهران، در سال ۱۳۹۵ با نیت حمایت از دانشجویان و دانشگاه تهران راه‌اندازی شد و در خرداد سال ۱۳۹۷ مدیریت اجرای صندوق به بنیاد حامیان دانشگاه تهران سپرده شد.

هدف اصلی تأسیس این صندوق، جمع‌آوری کمک‌های اشخاص خیّر و نیکوکار و تشکیل سبدی از دارایی‌های آنان است. این سبد به نحوی مدیریت می‌شود که منافع حاصل از آن در امور نیکوکارانه‌ای از قبیل کمک هزینه خرید کتاب، کمک هزینه انتشار مجلات علمی پژوهشی داخلی و بین‌المللی، حمایت از تحصیل دانشجویان ممتاز، حمایت مالی از پایان‌نامه‌های ممتاز، پرداخت وام قرض‌الحسنه به دانشجویان واجد شرایط، تأمین معاش دانشجویان واجد شرایط و نیز کمک به تجاری‌سازی دانش صرف شود.

همچنین صندوق «سرمایه‌گذاری نیکوکاری دانشگاه تهران» اولین صندوق نیکوکاری دانشگاهی، یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار با درآمد ثابت و دارای سود تضمین شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا