نخستین برج مراقبت دیجیتال در فرودگاه لندن مستقر شد

 نخستین برج مراقبت جهان که یک دکل شامل ۱۶ دوربین با کیفیت بالا است که تصاویر را به صورت مستقیم به کارکنان زمینی واقع در ۹۰ مایلی خود ارسال می‌کند، در شهر لندن مستقر شده است.

استفاده از فناوری‌های مختلف کاملاً در سفرهای هوایی ریشه دوانده است. از گیت‌های بیومتریک ورودی قبل از سوار شدن به هواپیما گرفته تا نمایشگرهای واقعیت موازی که پیام‌های ویژه و سفارشی را پخش می‌کنند، روند بلیت پرواز گرفتن و سوار هواپیما شدن در چند دهه گذشته به طرز چشمگیری تغییر کرده است.

اکنون یک پیشرفت بزرگ دیگر در فناوری مدیریت سفرهای هوایی حاصل شده و فرودگاه شهر لندن، خود را به عنوان اولین فرودگاه بزرگ بین‌المللی جهان که قادر به کنترل کامل ترافیک هوایی با استفاده از برج مراقبت دیجیتال است، معرفی کرده است.

این سیستم جدید به پرسنل مستقر در ۹۰ مایلی روستایی در همپشایر(شهرستانی در جنوب شرقی انگلیس) اجازه می‌دهد تا پروازها را با استفاده از یک دکل دیجیتالی جدید و پیشرفته برای پرواز و فرود هدایت و مدیریت کنند.

این برج ۵۰ متری مجهز به ۱۶ دوربین با کیفیت بالا است که دید ۳۶۰ درجه از میدان هوایی را برای کنترل کننده‌های زمینی فراهم می‌کند. در این مجموعه دوربین‌ها، دو دوربین با قابلیت بزرگنمایی عمیق نیز وجود دارد که عملکرد دوربین‌های دو چشمی واقع در یک برج مراقبت معمولی را تقلید می‌کند.

تصاویر این برج مراقبت دیجیتال از طریق شبکه‌های فیبر نوری به صورت زنده و مستقیم به کارمندان ارائه دهنده خدمات ناوبری هوایی انگلیس معروف به "NATS" می‌رسد و آنها این تصاویر را در نمایشگری پیوسته(پانوراما) با اطلاعاتی مانند علائم تماس، ارتفاع، قرائت وضعیت آب و هوا و سرعت نزدیک شدن به فرودگاه و خروج هواپیما از فرودگاه مشاهده می‌کنند.

طبق اعلام فرودگاه لندن، تمام پروازهای برنامه تابستانی این فرودگاه با استفاده از برج مراقبت جدید از راه دور دیجیتالی این فرودگاه هدایت می‌شوند.

مدیریت این فرودگاه ادعا می‌کند که چنین زیرساخت‌های هوشمندی می‌توانند به آن کمک کنند تا پس از توقف بیماری همه‌گیر کووید-۱۹، از آنجا که سفرهای بین‌المللی از ماه مه از سر گرفته شده است، رشد مورد انتظار مسافران را تأمین کنند.

گفتنی است که این سیستم پیش از آغاز به فعالیت رسمی در فرودگاه لندن قبلا در دو فرودگاه سوئد آزمایش شده بود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا