امکان آموزش تلفظ نام مخاطبان به گوگل اسیستنت

گوگل روز گذشته گفت چندین به‌روزرسانی در گوگل اسیستنت (Google Assistant) اعمال کرده است تا این دستیار صوتی مبتنی‌ بر هوش مصنوعی از این پس نام مردم را به‌اشتباه تلفظ نکند؛ به‌خصوص نام‌هایی که کمتر رایج هستند. گوگل اسیستنت همچنین به‌ لطف تغییرات جدید می‌تواند بهتر از قبل مفهوم مکالمه‌ها را بفهمد.

به گزارش ZDNet ، کاربران اکنون می‌توانند به گوگل اسیستنت آموزش بدهند که نام مخاطبان گوشی را تلفظ کند و بشناسد. گوگل اسیستنت برای یادگیری نام مخاطبان به صدای کاربر متکی می‌شود. گوگل می‌گوید دستیار صوتی هوشمندش صدایی که کاربر برای تلفظ درست اسامی ضبط می‌کند، نگه نمی‌دارد. قابلت جدید به‌صورت اولیه برای کاربران انگلیسی‌زبان ارائه شده است و گوگل می‌گوید که «به‌زودی» آن را به زبان‌های دیگر گسترش می‌دهد.

گوگل مدل‌های یادگیری زبان طبیعی گوگل اسیستنت را بازسازی کرده و دقت مرجع این دستیار را با استفاده از مدل یادگیری ماشین BERT بهبود داده است. به‌ لطف این تغییر، گوگل اسیستنت می‌تواند به‌جای پردازش یک‌به‌یک و ترتیبی، کلمات مرتبط‌ به هم را در یک جمله پردازش کند.

گوگل می‌گوید اعمال تغییرات بدین معنی است که اسیستنت اکنون می‌تواند به شکل تقریبا ۱۰۰ درصد متن را درک کند و به آن پاسخ بدهد. نخستین قابلیت‌هایی که بهبودهای گوگل اسیستنت روی آن‌ها اعمال می‌شود، آلارم و تایمر در اسپیکرهای هوشمند گوگل در اروپا و ایالات متحده هستند. گوگل برنامه دارد این بهبودها را به قابلیت‌های دیگری اضافه کند و آن را در دسترس کاربران گوشی‌ و نمایشگر هوشمند نیز قرار بدهد.

گوگل در مطالعه‌ای از هوش مصنوعی استفاده کرده است تا بفهمد آیا می‌توان از فناوری برای کمک به درمانگران غیر متخصص نظیر پرستاران برای بهبود دقت تشخیص بیماری‌های پوستی و روش‌های درمانی استفاده کرد یا خیر.

به‌عنوان بخشی از مطالعه‌ی گوگل که نتایج آن در JAMA Network Open منتشر شده است، ۴۰ درمانگر غیر متخصص بیش از ۱۰۰۰ تصویر شناسایی‌نشده از بیماری‌های پوستی بیماران را تفسیر کردند و بیماری را تشخیص و توصیه‌هایی برای درمان ارائه دادند. نیمی از درمانگران به ابزار هوش مصنوعی گوگل دسترسی داشتند. نتایج نشان داد درمانگران با استفاده از ابزار هوش مصنوعی گوگل می‌توانند بهتر از قبل بیماری پوستی را تفسیر کنند و به همان نتیجه‌گیری متخصصان پوست برسند.

گوگل همچنین از انتشار سیستم تشخیص زلزله برای نیوزیلند و یونان خبر داده است. این قابلیت که سال گذشته معرفی شد، پیش‌تر در دسترس کاربران کالیفرنیایی قرار گرفته بود. این سیستم گوگل از حسگر شتاب‌سنج گوشی‌های اندرویدی برای تشخیص سیگنال زلزله استفاده می‌کند. اگر گوشی زلزله را تشخیص بدهد، داده‌های مربوطه را به همراه مکان دقیق برای سرور تشخیص زلزله‌ی گوگل می‌فرستد. سپس سرور اطلاعاتی که از چندین گوشی اندروید دریافت کرده است، ترکیب می‌کند تا بفهمد آیا زلزله در حال رخ دادن است یا خیر. اگر وقوع زلزله تشخیص داده شود، سیستم گوگل نوتیفیکیشنی به‌صورت خودکار برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی می‌فرستد تا مردم به‌سرعت پناه بگیرند.

گوگل با پیش‌بینی افزایش سفرهای بین‌المللی، یک‌ سری بهبود در موتور جست‌و‌جوی خود اعمال کرده است. قابلیت جدید گوگل سرچ جزئیات محدودیت‌های سفر ناشی از شیوع ویروس کرونا را به کاربرانی ارائه می‌دهد که برای اطلاعات سفر نظیر تاریخ پرواز و هتل‌ها جست‌و‌جو می‌کنند. اطلاعاتی که گوگل ارائه می‌دهد شامل مواردی مثل احتمال قرنطینه شدن در مقصد یا الزام به ارائه‌ی مدرکی برای اثبات مبتلا نبودن به کرونا می‌شود. گوگل همچنین به‌روزرسانی‌های کوچکی در مپس با هدف بهتر کردن سفر اعمال کرده است.

به‌روزرسانی‌هایی که گوگل در سرویس‌هایش اعمال کرده متعلق‌ به همه‌ی کشورها نیست و هر کدام از آن‌ها صرفا در برخی مناطق دنیا در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع:زومیت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا