علت خصومت شدید مدیران عامل اپل و گوگل افشا شد

فیس بوک همیشه تلاش دارد با استفاده از اپلیکیشن های ثالث یا با بررسی داده های خصوصی کاربران خود علائق و سلائق آنها را کشف کند و برای آنها تبلیغات هدفمند نمایش دهد.

تلاش فیس بوک برای سرقت اطلاعات خصوصی کاربران تاکنون بارها جنجال آفرین شده و در یکی از بحث انگیزترین پرونده های تخلف این شرکت، مشخص شد فیس بوک داده های شخصی 50 میلیون نفر از کاربرانش را در اختیار موسسه انگلیسی کمبریج آنالیتیکا گذاشته تا از این اطلاعات برای بررسی میزان محبوبیت دونالد ترامپ در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 استفاده شود.

اپل به تازگی قابلیتی را بر روی سیستم عامل آی او اس فعال کرده تا جلوی ردگیری و کنترل کاربران توسط فیس بوک را بگیرد و این اقدام به مذاق فیس بوک که علاقه فراوانی به جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران دارد، خوش نیامده است.

تیم کوک مدیرعامل اپل در سال 2019 از زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک خواسته بود تا از نگهداری اطلاعات خصوصی اضافی کاربرانش که نیازی به آنها ندارد، خودداری کند. اما زاکربرگ این درخواست را رد کرده بود. این دو نفر در جولای سال 2019 نشستی خصوصی با یکدیگر داشتند. در آن زمان و در اوج بحران مربوط به کمبریج آنالیتیکا زاکربرگ از کوک پرسیده بود چگونه بر این چالش باید غلبه کند و کوک در پاسخ گفته بود فیس بوک باید هر اطلاعاتی که از مردم در خارج از هسته اصلی اپلیکیشن های فعال در این سایت جمع آوری کرده، حذف کند. اما زاکربرگ از این پاسخ مبهوت شد.

از آن زمان به بعد روابط این دو شرکت با یکدیگر بدتر شده تا آنجا که مدیرعامل اپل در سال جاری بدون نام بردن از فیس بوک مدل تجاری این شرکت را محکوم کرد و گفت: اگر کسب و کاری مبتنی بر گمراه کردن کاربران یا سوءاستفاده از داده های آنها باشد، دیگر گزینه قابل انتخابی برای کاربران وجود ندارد و ما چنین کاری را ستایش نمی کنیم و باید این رویه اصلاح شود.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا