آمار بیماران کرونایی در تهران همچنان صعودی است

 دکتر علیرضا زالی با اشاره به رکوردشکنی موارد جدید بستری بیماران کرونایی در تهران گفت: برای اولین بار در طول روزهای اخیر شمار بیماران جدید کرونایی امروز از مرز یک هزار و ۸۰۰ نفر عبور کرد.

به گفته زالی در شبانه روز گذشته یک هزار و ۶۱۸ بیمار جدید کرونایی در بخش‌های عادی و ۲۰۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران بستری شده و یک هزار و ۲۰۰ بیمار نیز ترخیص شدند. همچنین ۱۵ هزار و ۸۰۰ بیمار به بخش‌های سرپایی درمانی و بهداشتی مراجعه کردند.

وی باز توزیع مراجعان سرپایی تهرانی به بخش‌های درمانی را بیش از بخش بهداشت ذکر کرد و یادآور شد که حال بیماران جدید از وخامت بیشتری دارد.

زالی افزود: درحال حاضر هشت هزار و ۲۳۰ بیمار کرونایی در ۱۰۵ بیمارستان‌ استان تهران بستری هستند که ۲ هزار و ۱۰ نفر آنان در بخش‌های مراقبت ویژه تحت درمان هستند.

به گفته زالی تا زمانی که شاخص تعداد مراجعان سرپایی کاهش نداشته باشد همچنان سایر شاخص‌ها نیز سیر افزایشی خواهند داشت.

وی در ادامه به افزایش الگوی بستری خانوادگی، کاهش میزان مراجعان و بستری بیماران زیر ۱۰ سال و افزایش آمار مبتلایان در رده سنی ۳۰ تا ۷۰ سال اشاره کرد و گفت: ۵۴ درصد میزان بستری و ۸۵ درصد آمار مرگ و میر تهرانی‌ها در طول هفته اخیر مربوط به رده سنی بالای ۵۵ سال بوده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای پایتخت افزود: همچنان تعداد بستری جدید بیمارستانی از موارد ترخیص فزونی دارد که نشان دهنده بالا بودن سطح اشباع بیمارستانی در تهران است و کماکان روند صعودی داریم و هنوز به نقطه قله‌ای و کفه‌ای نرسیدیم و پیش بینی می‌کنیم تا اواسط هفته آینده نیز این الگو تکرار شود.

زالی براساس شاخص‌ها تهران را همچنان قرمز برشمرد و با توجه به تهاجمی بودن سویه جدید بیماری و مرگ و میر بیشتر از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در سطح شهر اجتناب کنند زیرا هر گونه تجمع و ازدحام، دورهمی و نقض پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها می‌تواند بسیار مرگ آفرین باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا