تولید رباتی که با سرعتی مشابه انسان میوه می چیند

با شیوع ویروس کرونا کمبود کارگر برای میوه چینی در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی استرالیا به مشکلی جدی مبدل شده و حالا ربات‌های میوه چین می‌توانند برای کمک به حل این چالش به میدان بیایند.

پیش از این از ربات‌ها برای بررسی کیفیت محصولات کشاورزی، چوپانی و گله داری و غیره استفاده شده بود و ربات جدید که مجهز به یک بازوی منعطف است با استفاده از مجموعه‌ای از دوربین‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی درخت‌ها را اسکن کرده و میوه‌ها را شناسایی می‌کند.

این ربات دقت بالایی دارد و محاسبات خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که از آسیب دیدن به شاخ و برگ درخت‌ها و همین طور محیط اطراف جلوگیری شود. دسته این ربات به صورتی نرم و با چهار انگشت طراحی شده و برای جلوگیری از آسیب دیدن سیب‌ها یک سیستم مکش نیز برای آن در نظر گرفته شده تا کنده شدن سیب‌ها با حداقل خسارت انجام شود.

دقت این ربات برای شناسایی و جمع‌آوری سیب‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد و بازوی آن می‌تواند سیب‌هایی در فاصله حداکثر ۱.۲ متری از ربات را جمع‌آوری کند. ربات یادشده قادر به فعالیت در شب و در شرایط آب و هوایی نامساعد نیز است و برای شناسایی هر سیب بر روی درخت به تنها ۲۰۰ میلی ثانیه زمان نیاز دارد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا