چگونه از وقوع رایج ترین جرائم ملکی جلوگیری کنیم ؟

یکی از مشکلات رایج در حوزه دعاوی ملکی آن است که افرادی سود جو و کلاه بردار می توانند با پیشنهاد های فریبنده و استفاده از عدم آگاهی افراد، در زمینه نقل و انتقالات ملکی دست به اقدامات مجرمانه بزنند.

در حال حاضر با توجه به اینکه ملک و مسکن از اهمیت بالایی در کشورمان خصوصا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی برخوردار است و با توجه به تخصصی بودن موارد حقوقی آن، برخی افراد پس از پیش آمدن مشکل نمی توانند به نتیجه ای مناسب برسند. سود جویان و کلاه برداران می توانند با توجه به عدم آگاهی لازم در این زمینه وارد شده و خسارت زیادی را به صاحبان املاک و یا خریداران ملک وارد کنند. از این رو بهتر است پیش از به وجود آمدن مشکلات ملکی حتما با یک وکیل ملکی با تجربه در این مورد مشورت نمایید.

تجربه وکیل ملکی در مقابله با جرایم ملکی

دانش یک وکیل ملکی قدرت است و وکیلی که به دانش در زمینه امور ملکی اشراف کامل داشته باشد وکیلی مناسب است که می توان با تکیه بر او پرونده دعاوی ملکی را به نتیجه مناسب برساند. تجربه ای که وکیل ملکی شما در رویارویی با جرایم ناشی از نقل و انتقالات ملکی دارد، دارای اهمیت بسیاری است. زیرا چنین وکیلی پیش از انعقاد قرارداد های ملکی تمام نکات و مشکلات احتمالی را به شما گوشزد خواهد کرد و باعث می شود شما با آگاهی بیشتری نسبت به چنین نقل و انتقالات اقدام نمایید.

اقدامات وکیل ملکی در خصوص جعل اسناد ملکی
 

اکثر دعاوی مربوط به جعل سند ملکی، مربوط به اسناد به ظاهر ساده و دست نویس است. اگر شخصی، سندی را جعل نموده و سپس آن را به دیگری بفروشد و تحصیل مال نماید علاوه بر جرم جعل، مرتکب کلاه برداری نیز شده است. از آنجا که در این گونه اسناد، ادعای انکار و تردید زیاد است معمولا کار به ارجاع سند به کارشناسان رسمی می رسد. بنابراین وکیل ملکی باید پس از ادعای انکار و تردید نسبت به سند جعلی، پیگیری لازم جهت اثبات ادعا جهت دفاع از موکل خود به عمل آورد.

اهمیت وکیل املاک در معاملات مربوط به ملک

باید برای دور شدن از موضوع جعل سند ملکی، حتما اصل اسناد را رویت نمایید و تا آن را ندیده اید از معامله بپرهیزید. علاوه بر مشاهده سند، از طریق مراجع ثبتی نیز از اصالت سند و مالک آن اطمینان یابید. برای اطمینان از اصالت کپی اسناد برابر اصل شده می توانید به دفترخانه مربوطه نیز مراجعه نمایید. توصیه می شود حتی الامکان با حضور یک وکیل امور ملکی یا فرد آکاه در کنارتان، وارد معامله شوید.

مشاوره با وکیل متخصص ملکی در جرم انتقال مال غیر
 

گاهی شخصی ملک دیگری را بدون اجازه وی اجاره می دهد و منافع آن را به دیگری واگذار می کند این مورد یکی از مصادیق انتقال مال غیر می باشد. در این مورد نیز می توان دعوای کیفری علیه شخصی که بدون مجوز منافع ملک شخصی را به دیگری واگذار نموده مطرح کرد.

در این دعوا ممکن است مالکی، ملک خود را به چندین نفر بفروشد و قولنامه هایی با تاریخ های متفاوتی تنظیم کند. یا شخصی که اصلا مالکیتی نسبت به ملک ندارد آن را بفروش برساند. بنابراین از آنجایی که این دعاوی دارای پیچیدگی بسیاری است، به یک وکیل ملکی متخصص در این زمینه نیاز است.

بهتر است در دعاوی کیفری ملکی از یک وکیل ملکی در تهران و یا شهرستان خود کمک بگیرید تا به اشتباه نیافتید. دادیاب با ایجاد بستری امن برای کاربران و ارائه خدمات حقوقی تخصصی به شما خدمت رسانی می کند و می توانید با مشاهده بیش از 200 وکیل در حوزه های مختلف و بررسی رزومه تحصیلی و کاری آن ها بهترین وکیل را بخصوص در حوزه ملک و املاک انتخاب نمایید.

اگر نیاز به وکیل ملک و املاک متخصص دارید، می توانید به انتخاب وکیل ملکی در daadyab.com بپردازید و با مشاهده حق الوکاله شفاف هریک از وکلا و مقایسه آنها انتخابی درست داشته باشید.

سخن پایانی

همانطور که می دانید، از گذشته تا کنون به دلیل اهمیت ملک در بین مردم و به دلیل اینکه یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور ما خرید و فروش ملک می باشد، اغلب مردم سرمایه زیادی با بستن قرارداد های ملکی جابجا می کنند. برای انعقاد هرگونه قرارداد ملکی حتما نیاز به دریافت مشاوره با وکیل ملکی متخصص وجود دارد. گاهی مشاوره با وکیل ملکی مجرب می تواند از بسیاری از مشکلاتی که امکان دارد در آینده پیش بیاید جلوگیری کند. مراجعه به وکیل ملکی همیشه قبل از انعقاد قرارداد توصیه می شود زیرا هزینه وکیل ملکی کمتر از هزینه زیانی است که در صورت عدم آگاهی از مسائل حقوقی ممکن است به وجود آید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا