فضانوردان کرو-۱ به زمین سفر می کنند

 این بازگشت به معنای پایان ماموریت فضانوردان «کرو-۱» اولین ماموریت خدمه کرو دراگون است و ناسا خروج از ایستگاه فضایی و فرود فضانوردان را در اقیانوس در سواحل فلوریدا پخش خواهد کرد.

چهار فضانوردی که به زمین بازمی گردند، مایکل هاپکینز (Michael Hopkins)، ویکتور گلاور (Victor Glover)، شانون واکر (Shannon Walker) و سوئیچی نوگوچی (Soichi Noguchi) از آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن هستند.

این چهار نفر پس از یک پرواز آزمایشی موفق در نوامبر سال گذشته، برای اولین ماموریت عملیاتی خود در کرو دراگون بودند و از آن زمان در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی می‌کنند و در پروژه‌هایی مانند به‌روزرسانی سیستم برق ایستگاه شرکت کردند. این ماموریت شامل چندین راهپیمایی فضایی و آماده‌سازی ایستگاه برای آرایه‌های خورشیدی جدید بود که در اواخر امسال نصب می‌شوند. اعضای خدمه روی بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی علمی ازجمله برخی پروژه‌های سرگرم‌کننده مانند رشد تربچه در فضا و یافتن روشی‌هایی برای تغذیه فضانوردان آینده با میوه‌ها و سبزی‌های تازه فعالیت کردند.

با رفت‌وآمدهای اخیر در ISS، ایستگاه به‌طور غیرمعمولی شلوغ بوده است. خدمه‌ای بین سه تا ۶ نفر معمول است، اما اوایل این ماه این تعداد به ۱۰ نفر رسید و قبل از عزیمت فضانوردان «کرو-۱» به ایستگاه در مجموع ۱۱ فضانورد در آنجا حضور داشتند.

نحوه تماشای بازگشت فضانوردان

ناسا به‌صورت مستقیم خروج خدمه از ایستگاه فضایی ازجمله باز و بسته شدن دریچه و فرود در سواحل فلوریدا را پوشش می‌دهد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت ناسا، این فیلم را مشاهده کنید.

زمان تعیین شده برای رویدادهای روز چهارشنبه، ۲۸ آوریل بر اساس منطقه زمانی شرقی (ET) به این ترتیب است: پوشش تلویزیون ناسا از ساعت پنج صبح با بسته شدن دریچه آغاز و باز کردن دریچه در ساعت هفت و پنج دقیقه صبح به نمایش گذاشته می‌شود و در ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه بعدازظهر شاهد فرود فضانوردان خواهیم بود.

در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بعدازظهر نیز یک کنفرانس خبری برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا