۲۷ مدال جهانی دستاورد دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای بین‌المللی

الهام یاوری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تابستان سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا ۲ المپیاد جهانی فیزیک و جغرافیای دانش آموزی برگزار نشد، اما سایر المپیادهای جهانی در رشته ریاضی، زیست شناسی، کامپیوتر و شیمی و نجوم برگزار شدند.

وی ادامه داد: ۶ نفر اعضای تیم المپیاد ریاضی، چهار نفر المپیاد زیست شناسی، چهار نفر شیمی، چهار نفر از تیم کامپیوتر و ۱۰ نفر اعضای تیم المپیاد نجوم بودند.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یادآور شد: از میان ۲۸ دانش آموز شرکت کننده در مسابقات بین المللی، هفت مدال طلای جهانی، ۱۱ مدال نقره جهانی، ۹ مدال برنز جهانی و یک دیپلم افتخار کسب شد.

یاوری همچنین درباره تعداد شرکت‌کنندگان المپیادهای ملی دانش آموزی نیز توضیح داد: دانش‌آموزان برای شرکت در المپیادها در وهله اول در یک دوره تابستانی شرکت می‌کنند که در نهایت از دانش‌آموزان امتحانات مختلفی گرفته می‌شود.

وی افزود: ۵۴۱ دانش آموز در دوره تابستانی سال گذشته شرکت کردند که از این میان به ۵۰۷ نفر از آنها مدال ملی داده شد.

رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عنوان کرد: دانش آموزان سال گذشته توانستند ۱۱۶ مدال طلای کشوری، ۱۹۹ مدال نقره کشوری و ۱۹۲ مدال برنز ملی کسب کنند و سایر دانش آموزان حد نصاب نمره را کسب نکردند و به آنها گواهی حضور در دوره‌ داده شده است.

یاوری با بیان اینکه دانش آموزان سال گذشته نتایج قابل قبولی در المپیادهای دانش‌آموزی کسب کردند، گفت: بطور مثال در المپیاد کامپیور که به صورت مجازی برگزار شد، ایران سال گذشته برای اولین بار در این رشته توانست مدال طلا کسب کند.

وی درخصوص آمادگی دانش آموزان برای شرکت در المپیادهای سال آینده با توجه به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: کرونا یک مشکل جهانی است که همه کشورهای دنیا را تحت تاثیر قرار داده، از این رو ممکن است برخی از المپیادها برگزار نشوند یا در صورت برگزاری به قدرت سال‌های گذشته نباشد.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش پیشتر گفته بود: سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از سال ۶۶ تاکنون موفق به کسب ۷۶۶ مدال جهانی شده است که بیش از ۳۶ درصد آنها دستاورد هشت سال اخیر است و این موضوع نشان می‌دهد که دولت تدبیر و امید به این عرصه به‌عنوان عرصه راهبردی می‌اندیشد.

وی افزود: چگونگی شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، یکی از اساسی‌ترین سؤالات نظام‌های آموزشی است و پاسخ به این سؤال، یک ضرورت راهبردی برای هر نظام آموزشی است.

آزمون‌ها تابع شرایط کروناست

رییس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان همچنین درباره آموزش دانش آموزان در مدارس سمپاد اظهار داشت: سازمان به منظور پیشبرد آموزش معمول دانش آموزان حجم زیادی کلاس مجازی و همچنین جلساتی گریزناپذیر را با تعداد بسیار کم جلسات به صورت حضوری هم برگزار کرده است.

یاوری خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که در این شرایط دانش آموزان حداکثر استفاده از آموزش را داشته باشند و از نظر ابعاد مختلف کم کاری صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مسئله‌ای مهم‌تر از سلامت دانش آموزان نیست، گفت: چگونگی برگزاری امتحانات تابع شرایط کروناست، بطور مثال سال گذشته آزمون ورودی مدارس سمپاد به دلیل شیوع کرونا چندین بار به تاخیر افتاد. امید است شرایط به گونه‌ای باشد که برای امتحانات با چنین مشکلات روبه رو نباشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا