ارایه نانوکامپوزیتی برای بهبود کنترل گرما و نور در شیشه ساختمان

به گزارش ایرنا ازستاد توسعه فناوری نانو، این شرکت فناوری جدیدی موسوم به ChromaTM را به بازارعرضه کرده، این فناوری یک ابزارتولید نانوساختارهای لایه ای بوده ودر آن از فلز وفایبرگلاس استفاده شده است، محصول خروجی این سیستم، یک ماده آلومینیوم حاوی نانولایه است که می توان به راحتی درخشش آن را کنترل کرد. 

این فناوری می تواند 78 درصد از تابش خورشید را انعکاس داده و شرایط را برای مدیریت گرما فراهم کند، این ماده قادر است 98 درصد از نور مرئی را نیز مسدود کند، زمانی که این ماده به عنوان واحد عایق شیشه استفاده می شود، امکان بهبود ضریب حصول گرمای خورشیدی (SHGC) تا 29 درصد وجود دارد.

علاوه براین، این محصول را می توان درپنج رنگ کلاسیک مختلف ارائه کرد و برای زیبایی ظاهرساختمان از آن استفاده نمود. این محصول امکان کنترل گرما و نور را داخل فضای ساختمان فراهم می کند.

این فناوری می تواند محصولی پایدار با مقاومت مکانیکی بالا ارائه کند که وجود نانولایه های آلومینیوم عملکرد نوری این محصول را بهبود دهد، الیاف فایبرگلاس از استحکام بالایی برخورداراست و می تواند چسبندگی بالایی ایجاد کند، نانولایه آلومینیوم به گونه ای طراحی شده که روی الیاف فایبرگلاس را می پوشاند.

این محصول خواص انعکاسی بسیارخوبی داشته واز آن می توان درمحیط های مختلف نظیر بیمارستان ها استفاده کرد. 

این فناوری برای کنترل نور وصرفه جویی درمصرف انرژی بسیار مناسب بوده و با استانداردهای جهانی نظیر ASTM و NFPA مطابقت دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا