سیاست‌های جدید در حوزه نشریات

محمد حاجی باقر در این باره گفت: همواره در تحقق اهداف کلان و بلند مدت و  برنامه ریزی، " تلاش و پیگیری مستمر نظارت بر عملکرد و آسیب شناسی وضعیت موجود "، یکی از عوامل مهم است. بر این اساس طی سال‌های اخیر، این امر اجرایی شده و در دوره کنونی نیز ادامه یافته است.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته و در جلسات متعددی که با حضور سردبیران و کارشناسان مجلات و مسئول شرکت پشتیبان برگزار شد، مجموعه نقاط ضعف و قوت مسیر طی شده، بررسی و در  جلسه ای با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، پیشنهادهای لازم ارایه شد و اجرای آنها در دستور کار سال جاری (۱۴۰۰) قرار گرفت.

حاجی باقر اظهار کرد: «به روز شدن پرداخت حق الزحمه داوری مقالات »، از جمله سیاست های اتخاذ شده برای امسال است، چرا که یکی از مشکلات چند سال گذشته مجلات که باعث طولانی شدن روند داوری و همین طور طولانی شدن روند انتشار مجلات می شد، این معضل بود که با توجه به جلسه اخیر با  معاون توسعه منابع و مدیریت دانشگاه و تاکید بر حل مشکل، پرداخت هفتگی حق الزحمه داوری مقالات ابلاغ شد.

وی افزود: در راستای حفظ کیفیت و ارتقای مقالات ورودی و در جهت مانع زدایی از پذیرش مقالات، با موافقت معاون تحقیقات و حمایت رئیس دانشگاه، «هزینه ارایه مقاله به مجلات دانشگاه، رایگان شد» و در واقع، تمامی مجلات دانشگاه از ابتدای سال جاری، بدون هزینه نسبت به پذیرش مقاله اقدام می کنند.

این کارشناس ارزیابی مجلات دانشگاه همچنین با اشاره به اینکه از جمله مسائل مهم و تاثیر گذار در روند چاپ مقالات دانشگاه، فرایند بررسی و ارجاع مقالات به داوران است که بعضا با وقت محدود سردبیران این روند طولانی می شد، گفت: برای حل این مشکل، در تعدادی از مجلات دانشگاه از جمله " توانبخشی " (لاتین) و " سالمند "، با « انتصاب دبیران بخشی »، به سردبیران کمک شد تا مسیر و زمان چاپ مجلات کوتاه تر شود.

بنابر اعلام وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛ حاجی باقر افزود: با توجه به اینکه مجلات دانشگاه در نمایه های بین المللی تحت بررسی است و این مهم، از جمله عوامل موثر در تثبیت و توسعه اخذ نمایه های بین المللی است، امیدواریم با تلاش مستمر عزیزان در این حوزه، روند موفقیت های مجلات ادامه یافته و بزودی شاهد افزایش تعداد مجلات نمایه شده و همین طور کسب نمایه های جدید برای مجلات دانشگاه باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا