دستیابی چین به فناوری های نوظهور و کنترل سیستم عامل جهانی

به گفته مدیر کل «ستاد ارتباطات دولت انگلیس» (سازمان اطلاعاتی این کشور)، غرب باید به سرعت از سلطه چین در فناوری‌های نوظهور و دستیابی به کنترل بر سیستم عامل جهانی جلوگیری کند.

جرمی فلمینگ مدیر کل ستاد ارتباطات دولت در یک سخنرانی به طور صریحی اعلام کرد غرب برای کنترل فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ژنتیک با کارزار سختی روبرو است. او در این باره گفت: اکنون با لحظه حساسی روبرو هستیم.

قدرت‌های جهان مشغول رقابت با یکدیگر هستند تا با توسعه بهترین فناوری‌ها، استخدام افراد مستعد و تسلط بر استانداردهای جهانی ناظر بر این فناوری‌ها، آینده را شکل دهند.

«ستاد ارتباطات دولت انگلیس» تهدیدها علیه این کشور را در سراسر جهان بررسی می‌کند، رابطه‌ای نزدیک با آژانس امنیت ملی آمریکا و سازمان‌های جاسوسی استرالیا، کانادا و نیوزلند دارد که همراه یکدیگر کنسرسیوم «فایو آی» را تشکیل می‌دهند.

به گفته فلمینگ اگر انگلیس تصمیم دارد موقعیت خود به عنوان یک قدرت سایبری را حفظ کند باید فناوری‌های برتر کوانتومی از جمله فناوری‌های رمز نگاری را برای محافظت از اطلاعات و قابلیت‌های حساس را توسعه دهد.

او در این باره گفت: رایانش کوانتومی فرصت‌های بسیار و البته ریسک‌های فراوانی دارد. غرب باید در توسعه الگوریتم‌های کوانتومی پیشرو باشد تا در مقابل دشمنانی آمادگی داشته باشیم که احتمالاً از رایانه کوانتومی برای نفوذ به اطلاعاتی استفاده می‌کنند که اکنون ایمن هستند.

فلمینگ در ادامه افزود: چین در حالی که سعی دارد بر مباحث مربوط به استانداردهای جهانی تسلط یابد، تمام عناصر مهم یعنی قدرت دولت در کنترل شرایط، تأثیرگذاری بر طراحی و تسلط بر بازارها را دارد.

وی در ادامه به ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت آنها در آینده بخش مالی را دگرگون می‌کنند اما در صورتیکه برخی کشورهای غیر متعهد از آنها سواستفاده کنند، تهدیدی برای آزادی به حساب می آیند.

به گفته او در این میان روسیه یک تهدید متوسط برای غرب به حساب می‌آید اما سلطه طولانی مدت چین بر فناوری یک چالش بزرگ‌تر است.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا