بررسي معماري معاصر جهان با حضور پروفسور ديبا

سیناپرس:  به مناسبت هفته‌ پژوهش، اين دانشگاه ميزبان پروفسور داراب ديبا از بزرگان معماري ايران و جهان بود.

در اين جلسه پروفسور ديبا ضمن معرفي معماران برتر معاصر دنيا، با ارايه برخي از آثار شاخص معماري به تشريح و تحليل آن‌ها پرداخت.

وي معماري‌هاي كشورهاي ايران، هند و ژاپن را برجسته و مهم دانست و گفت: با مقايسه‌ي اين آثار به  نقش فرهنگ اين ملت‌ها در شكل‌گيري معماري‌هاي خاص و بومي اين منطقه می توان پی برد.

شايان ذكر است؛ پروفسور ديبا از چهره‌هاي برجسته‌ي معماري ايران و جهان است كه از كارنامه‌ي پربار وي مي‌توان به استاد دانشکده هنرهاى زیبا دانشگاه تهران، استاد مدعو دانشکده هنرهاى زیبا پاریس و دانشگاه ام.آى.تى و ‌هاروارد، مسوول بخش دکتراى معمارى دانشگاه تهران، تدریس تئورى معمارى معاصر جهان و ارزیابى و معرفى معمارى معاصر کشورهاى اسلامى در قالب نقدهاى تطبیقى در دانشگاه‌هاى ایران و خارج از کشور، مشاور وزارتخانه‌هاى فرهنگ، مسکن و شهرسازى و امور خارجه، حضور در هیات‌هاى داورى طرح‌هاى مختلف ملى و بین‌المللى و عضو هیات داوران اصلى جایزه معمارى آقاخان (ژنو ۲۰۰۱) اشاره كرد.

هم‌چنين پروفسور ديبا در زمينه‌ي طراحى و اجرا نيز آثار ماندگاري خلق كرده است، از جمله طراحي و ساخت سفارت ایران در برلین که اين اثر به دليل پیوند میراث فرهنگى با معمارى معاصر در کتاب دانشگاه برلین به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

اين نشست با عنوان "نگاهي به معماري معاصر (ايران-هند-ژاپن)" برگزار شد و با استقبال گسترده‌ي استادان، دانشجويان و علاقه‌مندان رشته‌ي معماري همراه بود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا