امکان برخورد چهار فضانورد با شی ناشناخته اعلام شد

این پرتاب بدون هیچ مشکلی انجام شد اما این چهار فضانورد در مسیر ایستگاه فضایی بین‌المللی امکان برخورد با شی ناشناخته را اعلام کردند.سخنگوی ناسا، کلی همفریس اظهار کرد: تیم ناسا / اسپیس ایکس توسط فرماندهی فضایی آمریکا از احتمال این برخورد آگاه شد و شی مورد ردیابی به عنوان شی ناشناخته طبقه‌بندی شد.

همفریس گفت: دیگر فرصتی برای لغو مانور و خارج شدن از مسیر جسم وجود نداشت و به اسپیس ایکس توصیه کرد که فضانوردان لباس تحت فشار خود را بپوشند.

وی ادامه داد: تصادم به دلیل کمبود زمان محتمل بود به‌طوری‌که زمان محاسبه و اجرای مانور جلوگیری از برخورد وجود نداشت، بنابراین گروه اسپیس ایکس تشخیص داد برای احتیاط بیشتر فضانوردان از لباس مورد نظر استفاده کنند.

سخنگوی فرماندهی فضایی ایالات‌متحده، ارین دیک اظهار کرد:  پنتاگون تقریبا در ساعت یک و ۳۰ دقیقه بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، حدود هفت ساعت پس از پرتاب فضاپیما، ناسا  را ​​از احتمال برخورد مطلع کرد.

دیک گفت: «پس از تجزیه‌وتحلیل بیشتر، اسکادران هجدهم کنترل فضایی به سرعت مشخص کرد که هیچ تهدیدی وجود ندارد و همه سرنشینان ایمن هستند و فضاپیما در معرض خطر نیست.»

سوالات متعددی ازجمله اندازه این شی ناشناخته و موجودیت آن بدون جواب باقی مانده است.همفریس گفت: این شی ۴۵ کیلومتر از فضاپیما فاصله داشت و در مقیاس فضا، نه چندان دور بلکه برای نگرانی بسیار نزدیک بود.

وی افزود: هیچ خطری برای خدمه و فضاپیما وجود ندارد و به زودی فعالیت آنان در ایستگاه فضایی بین‌المللی آغاز می‌شود.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا