دانشگاه سوره در دوره دکتری ارتباطات دانشجو می‌پذیرد

 یوسف خجیر، رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه، با بیان این‌که دانشگاه سوره توانست از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز قطعی برگزاری دوره دکترای ارتباطات را اخذ کند، گفت: خوشبختانه با پیگیری هشت ماهه دانشگاه سوره برای برگزاری دوره دکتری رشته ارتباطات‌، این مجوز از سوی وزارت علوم تصویب و برای اجرا به سازمان سنجش داده شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، خجیر خاطرنشان کرد:در این راستا، دانشگاه سوره برای نیم‌سال نخست ۱۴۰۱_۱۴۰۰ ( مهرماه ۱۴۰۰) طبق دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به پذیرش شش دانشجو در این رشته می‌پردازد.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در رابطه با نحوه مصاحبه علمی جهت پذیرش نهایی دانشجو، گفت: فرایند مصاحبه علمی برای پذیرش نهایی دانشجو از بین سه برابر ظرفیت متعاقباً در سایت سنجش و دانشگاه سوره اعلام می‌شود. همچنین سرفصل دروس، میزان شهریه و نحوه برگزاری دوره، براساس  بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

وی تصریح کرد: دانشگاه سوره، نخستین دانشگاه غیرانتفاعی است که مجوز پذیرش دانشجوی رشته علوم ارتباطات در مقطع دکترا را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده است. این دانشگاه در سال ۱۳۹۹ توانسته مجوز کارشناسی ارشد روزنامه نگاری و حقوق ارتباطات‌ را در راستای توسعه‌ تحصیلات تکمیلی دانشکده فرهنگ اخذ کند و اکنون دانشگاه سوره در حوزه ارتباطات و رسانه دارای چهار رشته کارشناسی ارشد، دو رشته کارشناسی و یک رشته دکتری است.

در تلاش هستیم هرسال یک رشته در مقطع دکتری اضافه کنیم

دکتر عبدالکریم عطارزاده معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره نیز در این زمینه، با اشاره به دریافت مجوز قطعی ایجاد دوره دکترای علوم ارتباطات با مجوز شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:  ما در ابتدا درخواست دو رشته دکتری را ارائه دادیم، یکی علوم ارتباطات و یکی مطالعات تطبیقی هنر اسلامی که خوشبختانه توانستیم مجوز هردو را دریافت کنیم، با این تفاوت که در دکتری ارتباطات، مراحل طی شده آن به سازمان سنجش رسید و از دوم اردیبهشت‌ماه در سایت سازمان سنجش قرار گرفت، اما مجوز ایجاد دوره دکتری مطالعات تطبیقی، امروز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه در کمیسیون شورای گسترش مطرح می‌شود؛ اگر در آن‌جا نیز مشکل خاصی پیش نیاید، وارد سایت سازمان سنجش می‌شود. این نکته هم وجود دارد که در مطالعات تطبیقی و هنراسلامی، این‌که ما امسال دانشجو بگیریم یا سال آینده، کمی تردید وجود دارد.

وی در ارتباط با اضافه شدن رشته‌های دیگر در مقطع دکتری دانشگاه سوره خاطر نشان کرد: مسلمأ ما  قصد داریم با تکمیل شدن کادر اعضای هیأت علمی، تحصیلات تکمیلی رشته دکتری خود را گسترش دهیم؛ در این دو رشته‌ای که پیگیرش بودیم، اعضای هیأت علمی به حد کافی وجود داشت؛ ولی در تلاش هستیم هرسال با تکمیل کادر هیأت علمی خود، بتوانیم متقاضی هرسال حداقل یک رشته، هم سو با اهداف سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه سوره در مقطع دکتری باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا