درصورت واکسینه شدن هم باید همچنان ماسک بزنید

دکتر محمد طاهری در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده با روند کاهشی مراجعین به بیمارستانها و رد شدن موج چهارم همراه هستیم.
وی افزود: شهروندان باید همچنان در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند تا از این موج عبور کنیم.

طاهری سهل انگاری و عادی انگاری دربرابر ویروس کرونا را یکی از اشتباهات شهروندان اعلام کرد و افزود: عادی انگاری بیماری کرونا و بی توجهی به این ویروس منحوس  موجب شیوع بیماری و اوج گیری آن در موج چهارم شد.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانیکه واکسن بصورت همگانی انجام نشود باید از برگزاری هر گونه دورهمی خودداری شود چرا که در صورت بروز یک بیماری سایر اعضای خانواده درگیر می شوند.

این ویروس شناس تصریح کرد: در موج چهارم شاهد بروز بیماری به صورت خانوادگی بودیم و ازهر خانواده درگیر حداقل یک یا دو نفر دیگر از اعضای خانواده درگیر بیماری بودند و این موضوع نشان دهنده عادی انگاری کرونا است.

وی افزود: با وجود کاهش تعداد مراجعین به بیمارستانها شاهد افزایش موارد فوت هستیم چرا که این ویروس جهش یافته و تعداد بیماران بدحال در بیمارستانها کم نیست.

 طاهری با بیان اینکه حتی اگر افراد علیه این ویروس واکسینه شدند، باید همچنان ماسک بزنند، گفت: با توجه به اینکه این ویروس ناشناخته بوده و شاهد بروز سویه های جدید از این بیماری هستیم، توصیه داریم، افرادی که واکسن زده اند، همچنان ماسک بزنن تا تمامی افراد جامعه واکسن دریافت کنند.

گزارش: نفیسه پاکیزه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا