خاص ترین نسخه فراری معرفی شد

به گزارش سیناپرس، نسخه ویژه جدید فراری 812 سوپرفست، قدرتمندترین موتور احتراقی اتوموبیل های مشابه خود را دارد و به گفته کارشناسان،  این نمونه که بیان نهایی مفهوم فراری از یک خودروی فوق العاده توصیف شده است، مجموعه ای از ارتقا بصری، مکانیکی و دینامیکی را نسبت به اتومبیل های استاندارد به ارمغان می آورد. این مدل خودرو از نظر قدرت قابل مقایسه با ابرخودروی های هیبریدی LaFerrari و SF90  Stradale است.
توان خروجی از موتور ویژه  V12 که در جلوی این خودرو نصب شده دارای ۸۱۹ اسب بخار است که کمی بیشتر از قدرت تولید شده توسط مدل جدید الکتریکی لامبورگینی موسوم به Sián FKP 37 است.
به گزارش سیناپرس، این شرکت علاوه بر طراحی مجدد  بسیاری از اجزای اصلی موتور، مکانیزم جدیدی برای زمان بندی سوپاپ، طراحی و همچنین سیستم اگزوز جدیدی را روی این محصول نصب کرده است.
در میان جزئیات منتشر شده از این خودرو، فراری تأیید کرده است که محدودیت دور موتور این خودرو از  ۸۹۰۰ دور در دقیقه به ۹۵۰۰ دور در دقیقه رسیده است.  این موتور بالاترین دور موتور تولیدی این شرکت از ابتدا تا به امروز محسوب شده و فراری 812 Superfast   را در میان سریعترین خودروهای  V12 جاده ای ساخته شده تا کنون قرار می دهد.

این ویژگی ها سبب می شود محصول جدید فراری طی تنها دو و نیم ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو می تواند با حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده و جدا از سرعت بهبود یافته، فرمان مستقل و جداگانه ای در هر چهار چرخ این محصول نصب شده است كه به گفته فراری، احساس چابكی و دقت هنگام حرکت در پیچ ها ایجاد کرده و همچنین پاسخ دهی بی نظیری به ورودی های فرمان  اضافه می کند.
استفاده گسترده از الیاف کربنی در بدنه و سایر بخش های این خودرو باعث کاهش وزن قابل توجه این ابر خودرو شده و در حال حاضر منابع غیر رسمی اعلام می کنند این خودرو ۱۶۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

به گزارش سیناپرس، طراحی آیرودینامیکی جدید این خودرو با هدف به حداکثر رساندن نیروی رو به پایین در سپرها، شکاف ها و پخش کننده ها ایجاد شده و  در صفحه عقب  نیز یک صفحه آلومینیومی به جای شیشه معمولی قرار داشته و علاوه بر این، اسپویلر عقب نیز روی بخش عقبی خودرو نصب شده که نوار سرپوش مخصوص آن از الیاف کربن ساخته شده است.
در نهایت باید اذعان داشت که خرید این محصول افسانه ای چندان ارزان نبوده و برای داشتن آن باید ۳۶۰ هزار دلار پرداخت کرد.

مترجم: ناصر پورقدیمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا