آیا می توان زمین را نجات داد؟

ما مجبور نیستیم سرنوشت تاریک و نابودی زمین را بپذیریم. این یک خبر خوشحال کننده است اما در صورتی تحقق می یابد که به سرعت اقدام کنیم.در تحقیقات اخیر منتشر شده از The Nature Conservancy و 12 سازمان مرتبط، علم ما را به راه های بهتری برای ایجاد آینده پایدار زمین هدایت می کند.

آینده ای که در آن تغییرات آب و هوایی فاجعه بار از بین رفته است در حالی که ما هنوز در حال توسعه جهان هستیم. آینده ای که در آن می توانیم 10 میلیارد انسان را در سراسر جهان تغذیه کنیم و آب آشامیدنی تمیزتر و فراوانتری تأمین کنیم و در عین حال از زمین های حیات بخش ، دریاچه ها و رودخانه ها محافظت کنیم.
آینده ای که در آن قلب وحشی طبیعت از طریق حیات وحش سالم و مناظر باشکوه همچنان قوی می شود در حالی که شهرهای ما با هماهنگی با طبیعت تقویت می شوند. آینده ای که در آن مردم و طبیعت با هم رشد می کنند.

علم به ما نشان می دهد که این چشم انداز از آینده قابل دستیابی است و ما باید با هم متحد شویم و تمام تلاش خود را برای تعیین اولویت های بزرگ که این چشم انداز را به واقعیت تبدیل می کند ، قرار دهیم.

3 کاری که باید انجام دهیم

اگر راهی را که علم به ما نشان می دهد دنبال کنیم ، می توانیم تقریباً همه انواع زیستگاه ها را در سرتاسر جهان نجات دهیم. این یک پیروزی بزرگ برای حیات وحش ، پرندگان ، گیاهان ، حشرات و تنوع زندگی خواهد بود.

اقدام فوری ضروری است و ما باید از فرصتهای بی سابقه برای تغییر مسیر تاریخ استفاده کنیم. جامعه بین المللی در حال آماده سازی برای انتخاب مسیرهای تعیین کننده برای آینده ، با توافقات است که قدرت جلوگیری از تغییرات آب و هوایی فاجعه بار و حفظ تنوع زیستی بر روی زمین را دارد.

این می تواند دهه نجات کره زمین باشد. اما ما باید وعده ها ، سیاست ها و تلاش های مشترک لازم را برای محافظت از طبیعت در برابر فروپاشی دنبال کنیم. در اینجا سه روش اصلی وجود دارد که ما باید "روند معمول" را به پایان برسانیم و با جسارت برای پیشبرد حفاظت اقدام کنیم.

در زمین های کمتر غذای بیشتری تولید کنید

مساله: نسخه امروزی کشاورزی باعث از بین رفتن جنگل ها می شود که تغییرات آب و هوایی را بدتر می کند ، 70 درصد از منابع آب شیرین جهان را استفاده می کند و متکی به روش های کودی است که آبهای ما را آلوده می کند.با افزایش نیاز به تغذیه یک میلیارد نفر دیگر ، گسترش کشاورزی می تواند زیستگاه ها را ویران کند ، حتی کربن بیشتری در جو آزاد کند و رودخانه ها را خشک کند.

چگونه می شود این موارد را اصلاح کرد

مواد غذایی را در جایی تولید کنید که احتمال رشد آن بیشتر باشد و در آن آب و زمین کمتری مصرف شود.

نحوه اقدام ما: تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای و پتانسیل عملکرد محلی تا مشخص کنیم که در آن می توان پرورش سویا و دامداری را بدون تخریب طبیعت گسترش داد. همکاری با کشاورزان در زمینه اقدامات پایدار می تواند به نجات آنچه از طبیعت باقی مانده است کمک کند.

ماهیگیری بیش از حد را از بین ببرید

مساله: صید بی رویه و مدیریت ضعیف شیلات نه تنها برای گونه های ماهی که تا مرز انقراض پیش می روند ویرانگر است.بلکه با به هم زدن تعادل زندگی دریایی، شبکه های غذایی و اکوسیستم اقیانوس را به خطر می اندازد. و میلیاردها انسان را که به غذای دریایی به عنوان منبع مهم معیشت و پروتئین حیوانی اعتماد می کنند تهدید می کند. بدون تغییرات جدی ، 84 درصد از ذخایر ماهی جهان در طول زندگی ما به خطر می افتد.

چگونه می شود این را اصلاح کرد:

روش های ماهیگیری مان را اصلاح کنیم و میزان تحمل ظرفیت را در نظر بگیریم ، بنابراین در آینده اقیانوس های ما می توانند فراوان و سالم تر باشند.

نحوه اقدام ما: استفاده از نرم افزار تشخیص تصویر، فناوری FishFace که اندونزی پیشگام آن است و از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای شناسایی گونه های ماهی و ردیابی تعداد آنها استفاده می کند تا ماهیگیران بتوانند از صید زیاد یا نوع اشتباه جلوگیری کنند.

استفاده از داده ها برای مدیریت پایدارتر صیدها

انرژی پاک را افزایش دهید

مساله:تغییرات آب و هوایی جدی ترین تهدیدی است که امروز سیاره ما با آن روبرو است. برای جلوگیری از آسیب های فاجعه بار باید میزان انتشار کربن را به میزان مورد توافق در توافقنامه آب و هوای پاریس یا به زیر آن کاهش دهیم.

 انتظار می رود که تقاضای انرژی جهانی طی دو دهه آینده 56 درصد افزایش یابد، اگر اصولاً به سوخت های فسیلی سنتی پایبند باشیم، دستیابی به این اهداف غیرممکن است.

چگونه می شود این را اصلاح کرد:

85 درصد از انرژی جهان را به منابع سوخت غیر فسیلی منتقل کنید و در استراتژی هایی مانند جنگل کاری مجدد که دی اکسید کربن را جذب می کند سرمایه گذاری کنید.

نحوه اقدام ما: حمایت از مقرراتی که اجازه می دهد زمین های استخراج شده سابق برای انرژی خورشیدی و بادی مورد استفاده مجدد قرار بگیرند. ده ها هزار هکتار سایت معدن تخریب شده در بیابان بزرگ نوادا اکنون برای توسعه انرژی های تجدید پذیر در دسترس قرار گرفته است.

با هدف قرار دادن زمین های تخریب شده دیگر ، توربین های جدید و صفحات خورشیدی نیازی به تخریب زیستگاه طبیعی نداریم. ما واقعاً قدرت ساخت آینده ای را داریم که در آن طبیعت و مردم می توانند با هم رشد کنند.

یک مسیر پایدارتر امکان پذیر است. اما ما باید افراد ، دولت ها ، شرکت ها و جوامع سراسر دنیا را جمع کنیم تا با ما در این زمینه همراهی کنند.

 

ترجمه: سعیده آقاخانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا