فناوری و اصلاح فرآیند تولید عامل کاهش مصرف انرژی است

دکتریوسف رشیدی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، می توانیم با اصلاح فرآیند تولید وبکارگیری فناوری ها وتکنولوژی های جدید و بازیافت انرژی درجهت بهینه سازی مصرف انرژی حرکت کنیم.

وی به وجود مشکلات بسیاری برای تهدید محیط زیست اشاره کرد وگفت: سوخت های فسیلی موجب تولید انتشارگازهای گلخانه ای وآلایندگی درمحیط زیست می شود به همین دلیل مهم ترین مشکلات دربحث آلایندگی محیط زیست ناشی ازاحتراق سوخت های فسیلی وانتشار گازهای گلخانه ای است.
رشیدی ادامه داد: درسند اصلاح مصرف سوخت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، برموضوع کم شدن مصرف انرژی تا پایان برنامه پنجم به میزان دو سوم مقدارکنونی و تا پایان برنامه ششم به مقدار یک دوم سال مبنا تاکید شده و این نشانگر اهمیت بحث کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی آن است.

وی خاطرنشان کرد: وجود این تاکیدها در سند اصلاح سوخت نشانگر اهمیت بالای موضوع است که در اسناد بالادستی ما توجه به کاهش مصرف انرژی یک اصل است.عضو ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی گفت: با توجه به اهمیت موضوع انرژی در بخش های مختلف سلامت، اقتصاد وفرهنگ باید به بحث کاهش مصرف انرژی وبهینه سازی به عنوان یک امر ضروری نگاه شود.

وی به اقداماتی که برای کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی آن باید انجام شود اشاره کرد و افزود: اصلاح کیفیت سوخت و فرآورده های نفتی، اصلاح فرآیندهای تولید محصولات مختلف، ارتقای استانداردها، تغییر الگوها و سبک زندگی و استفاده از مواد و محصولات مرغوب ازجمله اقداماتی است که باید در جهت کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی آن گام برداشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا