کشف هشتاد آیینه برنزی در مقبره باستانی دو هزار ساله

به گزارش سیناپرس، در گذشته و پیش از ساخته شدن آينه های امروزی که نیازمند دانش دقیق شیشه سازی و استفاده از آلیاژهای مختلفی است، انسان ها از فلزات مختلفی همچون برنز برای ساخت آینه استفاده کرده و با صیقلی کردن سطح این فلزات، می توانستند به حد قابل قبولی از انعکاس دست پیدا کرده و تصویر خود را در این آینه ها مشاهده کنند.

نمونه های متعدددی از این نوع آینه در تمدن های باستانی به دست آمده و به تازگی باستان شناسان توانستند در یک گورستان بزرگ باستانی، ۸۰ آینه برنزی با قدمت حدود ۲ هزار سال کشف کنند.

این قبرستان در شهر گوا ژونگ (Gaozhuang)  واقع شده است و محل بیش از چهار صد مقبره و مجموعه ای از ظروف سفالی و برنزی است که قدمت آن به اوایل سلسله هان غربی (برابر با سال ۲۰۶ قبل از میلاد مسیح تا ۲۴ میلادی) باز می گردد.

به گفته باستان شناسان ، آینه های برنزی با قطرهایی مختلفی از ۸ سانتی متر تا بیست و دو سانتی متر ، در حفاری های اخیر این محوطه کشف شده اند. اعتقاد بر این است که آنها عمدتا بین اواخر دوره جنگ های داخلی (و در فاصله سال های ۴۷۵ تا ۲۲۱  قبل از میلاد ساخته شده اند.
به گزارش سیناپرس، نکته جالب توجه این است که براقیت بالای برخی از آینه ها به خوبی حفظ شده بود و محققان اعلام کردند برخی از این آئینه ها هنوز قادر به بازتاب واضح و نشان دادن تصویر مناسبی از اشایی است که در برابرشان قرار می گیرد. 

پژوهشگران همچنین دریافتند كه بیشتر آینه ها در نزدیكی سر ، یا در اطراف قسمت بالای بدن صاحبان مقبره قرار گرفته اند كه احتمالا نشان دهنده نوعی باور آئینی و  انتظارات مردم آن روزگار از زندگی بهتر پس از مرگ است. احتمال داده می شود که این مقابر باستانی به افراد طبقات بالای جامعه و اشراف تعلق دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا