جهاد دانشگاهی باید پل ارتباطی بین جامعه و دانشگاه باشد

مهندس رمضانعلی سنگدوینی در بازدید از مجتمع آموزشی – پژوهشی جهاد دانشگاهی گلستان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در زمینه پژوهشی در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی انجام داده است و در زمینه کشت سیاهدانه در استان خوب عمل کرده است.

وی افزود: انتظار داریم این نهاد در توسعه کشت گیاهان دارویی و به دنبال آن ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف فراوری و خرید محصول از کشاورزان، اقدامات مؤثری در سال جاری انجام دهد.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس ادامه داد: در زمینه پزشکی جهاد دانشگاهی، پیشرفت‌ها و اقدامات مهمی داشته و نیاز است مسئولین استانی با کمک خیرین از این ظرفیت استفاده لازم را ببرند و بستر ورود و استقرار ظرفیت‌های پزشکی و حوزه سلامت جهاد دانشگاهی را در استان فراهم کنند.

سنگدوینی همچنین در بازدید از دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از اقدامات مهم و بسیار خوبی است که جهاد دانشگاهی در حال انجام آن است. بیشترین مخاطبان مشاغل خانگی مربوط به زنان است که طی گزارش اعلام شده دبیرخانه این طرح، بیشترین میزان ثبت‌نام‌ها در استان نیز مربوط به بانوان است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز ارزشمندی بخش‌های آموزشی جهاد دانشگاهی اعم از رشته‌های علمی کاربردی و دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی را بیشتر نشان داده، شغل محور بودن رشته‌ها است که اقدم بسیار ارزشمندی است که با برنامه و مدیریت خوبی توأم بوده و انتظار است گسترش بیشتری داشته باشد. همه باید در جهت اشتغال جامعه تلاش کنند و البته مسئولین استان نیز باید حمایت کنند.

سنگدوینی در پایان اعلام کرد که هماهنگی و پیگیری لازم جهت کمک به تکمیل و راه‌اندازی مرکز درمانی در سایت مسکن مهر زیتون در مجتمع آموزشی – پژوهشی جهاد دانشگاهی را به‌طورجدی از طریق دستگاه‌های مربوطه خصوصاً سازمان مدیریت و برنامه‌وبودجه دنبال خواهد کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا